Met plezier en zo weinig mogelijk blessures sporten!

Gestart op: 19-9-2013

In dit dagboek wil ik mijn wielrenervaringen delen met lotgenoten. Hopelijk vind ik snel de tijd en een leuke groep om in Nijmegen te gaan wielrennen met een leuke damesgroep!

Word supporter van  Arjanne

Dagboek

• 22-9-2014
     8,0
    Tijd3u 0m
    Afstand60,0 km

Gisteren (zondag 21 september) mijn tweede Leontien Ladies Ride gefietst in Rotterdam. Een hele andere ervaring dan vorig jaar, maar ook deze was weer erg leuk! Vorig jaar stond ik in mijn uppie in het snelle vak en heb ik met een stel sportieve dames in de kopgroep gefietst.

Dit jaar had ik een teamgenootje (van het hockey) mee genomen om samen te fietsen. Er was een open start dus we vertrokken wat later waardoor we de eerste 6 km eerst de "langzame fietsers" in moesten halen. Daarna konden we lekker doorfietsen. De route was mooi, het zonnetje scheen en de wind waaide om sommige stukken erg hard. Op een zand/grindpad na was de route ook weer erg goed uitgestippeld. De tussenstop met energiedrankjes, krentenbollen en fruit waren heerlijk. Aandachtspuntje voor de organisatie is wel dat je op zo'n sportief evenement aan de finish wel wat gezonder voedsel mag aanbieden dan 3 friettenten en een tentje met gebakjes :-)

Na de tocht zijn we nog even naar een swan market in Rotterdam...lees verder

• e en Dorien geven Arjanne een beloning
    • e 30 september 2022 - 9:58:

• Dorien 22 september 2014 - 12:48:

Leuk dat jij er weer bij was. Helaas was ik verhinderd. Misschien volgend jaar weer. Tot ziens.

• 19-8-2014
     7,0

Na de ontzettend leuke Leontien Ladies Ride van vorig jaar heb ik dit jaar een teamgenootje zo ver gekregen om met me mee te doen dit jaar! Ik hoop dat we net als vorig jaar weer een mooie kopgroep kunnen vormen met een paar fanatieke dames! Dus ladies van vorig jaar, ik zie jullie graag weer aan de start zondag 21 september om 10:35 in Rotterdam!

• e geeft Arjanne een steuntje in de rug
    • e geeft Arjanne een beloning
    • e 30 september 2022 - 9:58:

• 11-5-2014
    Tijd3u 58m
    Afstand78,0 km

Gisteren de ronde van Nijmegen gefietst. We (mijn nichtje en ik) hadden ons opgegeven voor de 125 km. Het idee hierachter was dat we de 75 ook wel ongetraind zouden kunnen fietsen en wel een uitdaging wilde hebben. Onze langste training was een tocht van onze huidige woonplaats Nijmegen naar onze geboorteplaats Venlo/Tegelen. Dit was 80 km en goed te doen, dus die 125 moest ook wel lukken. De weken vlogen voorbij en vooral de afgelopen maand hadden we nog maar weinig tijd om te trainen, maar zondag 11 mei brak aan en we gingen ervoor!!!

Door de barre weersvooruitzichten besloten we zaterdagavond dat we zondag de weersomstandigheden zouden laten beslissen of we 125 of 75 zouden gaan fietsen. Bij 45 km zou de eerste spitsing komen en zouden we beslissen welke afstand we definitief gingen fietsen.

Zondag 11 mei
    We waren om 9:30 bij de start en klaar voor vertrek. Het waaide wel, maar het was nog droog dus we begonnen vol goede moed aan onze tocht. Na een half uurtje drie kwartier ...lees verder

• e en Dorien geven Arjanne een beloning
    • e 30 september 2022 - 9:59:

• Dorien 12 mei 2014 - 10:13:

Wow wat ben jij een kanjer en een bikkel!!! Super knap dat jij met dat weer toch de 75km hebt gefietst. Vele anderen (zoals ik) draaide gisteren in bed nog ff een keer om ivm de regen en wind. Super gedaan zeg! Dikke pluim! Groetjes en nu je de smaak te pakken hebt gewoon door blijven gaan ;-)

• 16-3-2014
    Afstand50,0 km

Eerste echte training voor de ronde van Nijmegen

Voor het eerst dit jaar 50 km gefietst. Samen met mijn nichtje ga ik de Classic van de ronde van Nijmegen fietsen. We hebben heel wat data geprikt en gisteren was de officiële start. Via afstandmeten.nl hadden we de route van de ronde ingekort tot een rondje van 50 km. Om 10:00 vertrokken we en 2,5 uur later waren we terug in Nijmegen.
    Veel wind en onze route was toch wel moeilijk te vinden zonder navigatie. Toch eens kijken hoe we dat de volgende keer beter kunnen doen. De heenweg was flink berg af met de wind in de rug en de terugweg het tegenover gestelde, een zware tweede helft dus. 3 km voor de finish nog gevallen omdat ik mijn evenwicht verloor en mijn voet in het clicksysteem bleef zitten. Stuur verbogen en een paar flinke blauwenplekken waren het resultaat.

Al met al was het toch een heerlijke tocht!

• Dorien geeft Arjanne een beloning
    • Petra 30 april 2014 - 22:05:

Goed bezig zeg ,ik fietst voor het eerste jaar op de racefiets en bevalt me goed.Dit jaar ga ik de 60 km fietsen bij Leontiens ladies ride in Rotterdam.Fiets zo twee keer per week buiten,en twee keer per week spinnen,vindt het leuk om je te volgen,gr,Petra.

• Dorien 24 maart 2014 - 13:06:

Goed bezig Arjanne,
      Het is nodig om eerst wat te trainen voordat je de ronde van Nijmegen gaat fietsen. Toch een hele tocht. Dat vallen maken we allemaal wel eens mee. Dan is de zwaartekracht net iets sneller dan onze reactiesnelheid. ;-) groetjes

• 11-3-2014
     5,0
    Gewicht66 kg

Nog niet getraind, maar wel een aantal trainingsdata voor de ronde van Nijmegen vast gelegd. Erg fijn vooruitzicht. Jammer dat ik even niet zo lekker in mijn vel zit en tegen mijn scriptie aan hik. Zondag staat een lange traingstocht op het programma, weet iemand nog leuke routes (50-100 km) in omgeving Nijmegen?

• en Dorien geven Arjanne een steuntje in de rug
    • Dorien 11 maart 2014 - 20:08:

Zo'n verplichtte scriptie is nooit fijn. Het zal je een hele opluchting geven als je het af hebt. Tot dan is het even blokken en doorzetten stap na het werken van je stuk lekker ff op de fiets om je hoofd leeg te maken. Doet je goed dat zal je merken. Jammer dat ik een eindje uit de buurt woon. Ik zou graag met jou daar fietsen. Er zijn daar vele mooie routes maar helaas ken ik nergens de weg en ben afhankelijk van anderen die de weg wel overal kennen. Succes met je scriptie.

• 17-2-2014
    Tijd1u 30m
    Afstand30,0 km

Gisteren 20 km tegen de wind in van Nijmegen naar Ewijk gefietst. Was behoorlijk zwaar, maar mijn trainingsmaatje en vriend Willem heeft me er doorheen gesleept. Hij hielt me behoorlijk uit de wind en ik kon alleen maar denken aan de terugweg! De terugweg was heerlijk! Nadat we de Olympische spelen 1500 meter vrouwen gekeken hadden namen we de korte route terug naar Nijmegen. Heerlijk ondergaand zonnetje en de wind in de rug!

• Chantal en Dorien geven Arjanne een beloning
    • Ans van Alebeek 21 februari 2014 - 17:17:

Goed bezig Arjanne en fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriend.

• Dorien 17 februari 2014 - 19:10:

Hoi Arjanne, was gisteren idd een flinke wind. Alleen kanjers stappen dan op de fiets :-).
      Geniet nog lekker van deze dagen waar je als fietser veel kracht op doet voor de zomer.

• 12-2-2014
    Afstand125,0 km

Ik heb me zojuist samen met mijn nichtje opgegeven voor de ronde van Nijmegen! We gaan de Classis Route fietsen. Een prachtige route over de nieuwe Waalbrug De Oversteek, door de Ooypolder, het Duitse Reichswald met de Kartenspielerweg, Gennep, Oeffelt, Cuijk en via Groesbeek door Heumesoord naar Nijmegen.
    Totale afstand is 125km, 764.11m stijgen in 59.36km.
    Inclusief Holdeurn (2km klimmen), klimtijdrit Oude Holleweg, Kartenspielerweg, Sint Jansberg en Klein Amerika.
    Op dit moment probeer ik mijn conditie op pijl te houden door wekelijks buiten te tennissen en binnen te steppen. Hopelijk kunnen we snel buiten gaan trainen voor deze te gekke uitdaging!

• Dorien geeft Arjanne een beloning
    • Arjanne 21 februari 2014 - 13:07:

Heej Ans en Dorien, deze ronde is 11 mei al. 3 maandjes nog dus om te trainen. Zou leuk zijn als jullie er ook bij zijn! Groetjes

• Ans van Alebeek 14 februari 2014 - 1:56:

Goed bezig Arjanne! Wanneer is deze ronde. Ook misschien wel iets voor mij. Samen met Dorien. Wij kunnen ook wel wat klimmetjes gebruiken voor onze uitdaging. Succes met je voorbereiding. Groetjes

• Dorien 12 februari 2014 - 14:30:

he Arjanne, een hele mooie uitdaging in Nijmegen. Misschien ook wel iets voor ons. Ik zal eens kijken of ik er ook heen kan. Ik fiets op 19 april de Amstelgoldrace . 150 km ....spannend maar ik ga ervoor. De hele winter doorgefietst op de MTB dus hopelijk gaat het lukken. Groetjes en veel succes met de voorbereidingen.

• 19-9-2013
     9,0
    Gewicht63,5 kg
    Tijd20u 33m
    Afstand65,0 km

Afgelopen zondag voor het eerste een tour gefietst! En wel de Leontien Ladies Ride in Rotterdam. 's Morgens al om 6:30 in de auto om mijn wederhelft in Venray op te halen en vervolgens door naar Rotterdam. Om 7:00 belde de vriendin waarmee ik samen zou fietsen op dat ze het niet ging redden om mee te fietsen. Ik zat al in de auto met twee fietsen achterop en super veel zin om voor het eerst in mijn leven 70 km te gaan fietsen dus hoefde niet lang na te denken... Dan fiets ik wel alleen!

Om iets over 11 vertrokken de 'snelle fietsers' de Rotterdamse natuur in om na 70 weer bij het zelfde punt te finishen. Al snel bleek dat ik de power goed in de beentjes had zitten en dat ik met 9 dames in de kopgroep fietste. De adrenaline gierde door mijn lijf toen we rond de 35 km per uur op een recht stuk fietste! De dames voor me vroegen of ik mee door wilde draaien. 'Als jullie me zeggen hoe, graag!' was mijn antwoord. Na de lunch gingen we met 7 van deze dames verder richting de finish. Wat ee...lees verder

• Chantal, Dorien, Attje en Anja geven Arjanne een beloning
    • Arjanne 12 februari 2014 - 13:37:

Ladies,

ik heb me zojuist opgegeven voor de ronde van Nijmegen, zijn er van jullie nog dames die hieraan mee doen?

Arjanne

• Ans 10 november 2013 - 22:56:

He Arjanne. hoe gaat het met je. Ben je nog sportief bezig ? Al weer een tijdje geleden, maar ik ben je niet vergeten. Groetjes Ans

• Ans 23 september 2013 - 12:40:

Wat een geweldig leuke dag hebben we samen beleefd. Ongeloofelijk dat jij nog nooit een langere afstand hebt gefietst. Je draaide mee en fietste op kop, alsof je het je hele leven al had gedaan. Dikke complimenten. En inderdaad een hele leuke foto. Als je hem naar Dorien mailt krijg ik hem wel weer van haar. Arjanne, fijn dat ik je hier op de site ontmoet. Kunnen we elkaar nog aanmoedigen . Jij bent niet alleen een leuke , maar ook een ontzettend sterke dame. Lieve groetjes