‘Liever plezier in het leven, dan gezond’

‘Liever plezier in het leven, dan gezond’

Uit een recent onderzoek blijkt dat Nederlanders de kwaliteit van hun leven steeds meer meten naar gelang het geluk in hun leven. Gezondheid speelt voor de meesten een kleinere rol. De marktwerking past zich hierop aan en zodoende worden steeds meer pleziercampagnes bedacht.

Vooral in ons land is er een sterke groei te bespeuren in feel good-reclame. Met name in de supermarkten wordt op deze trend ingespeeld. Zo heeft Albert Heijn Excellent Diner voor twee maaltijden waarbij alle componenten in een omverpakking afzonderlijk zijn verpakt, de luxe amuselepels en andere luxe hapjes compleet met servies voor de feestdagen, ook van Albert Heijn Excellent en het Grolsch Cheersch Tapsysteem met de 2 literfles Grolsch bier.

Wereldwijd weet de gezondheidstrend zich te handhaven. De behoefte aan natuurlijke producten (waaronder biologisch) is met 9% gestegen, maar ook gezondheidsbevorderende producten (zoals actimel) blijven wereldwijd belangrijk.

Vitaliteit en welzijn wordt wereldwijd minder belangrijk, met name doordat de belofte ‘goed voor de slanke lijn’ op zich niet meer voldoende is. Dit zien we heel sterk in Amerika, waar het ‘100 calorieën concept’ nu al niet meer als baanbrekend wordt gezien.

 
Deel dit artikel:
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.



Inloggen
seperator

Wachtwoord vergeten?