Nagenieten van Amsterdam

Geen regen, en steeds meer zonnestralen die bezit namen van het feestterrein van Leontien Ladies Ride naast het Olympisch stadion in Amsterdam. De behaaglijke warmte halverwege de middag vormde een meer dan passende beloning voor al die duizenden vrouwen die hebben meegedaan aan Leontien Ladies Ride Amsterdam.

Lieve fietsvriendinnen,
Soms betrap ik mezelf erop dat ik in herhalingen val, maar ik kan het ook niet helpen. Wat zijn jullie toch ontzettend stoer! Ja, dat dacht ik vanmorgen echt, toen ik die hele horde als een soort ketting van kleuren opgesteld zag staan naast het Olympisch stadion. De wind blies me bijna van het podium, ik zag dranghekken zo ongeveer de lucht in vliegen en de prachtige opblaasbogen van onze sponsors Bar-le-Duc en Dorien.nl – om enkele te noemen – dansten al voordat mijn startpistool had geknald alsof het eindfeest reeds was begonnen. Eigenlijk was het berenweer, zeker niet de gedroomde temperatuur, en toch…toch stonden jullie te popelen om weer aan die 35 of bijna 70 kilometer weg te trappen.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk, die betrokkenheid, dat enthousiasme en het plezier dat ik onderweg weer heb mogen beleven aan jullie reacties en prestatie. Want een stuk fietsen tegen de wind in die soms zo gemeen hard blies dat ik blij was zo nu en dan achter de rug van een andere deelneemster te kunnen kruipen, ga er maar aan staan.

De inzet en de wil die eindstreep te willen bereiken (en dan nog de energie over hebben om er een knallend slot aan te breien!), het blijven de dingen die mij en mijn geweldige organisatie steeds weer motiveren onze uiterste best te doen voor een dag van ontspanning, genieten en toch ook een beetje gezond bezig zijn.

Fietsen, rondkijken, ontdekken én ‘socializen’…niet direct een woord dat ik veel gebruik, maar op deze manier elkaar ontmoeten vind ik een verrijking. Amsterdam was vandaag de derde keer onze pleisterplaats. Ik heb het wederom als geweldig ervaren, net als de vijftien(!) voorgaande Ladies Rides sinds september 2005. En laten we wel zijn: deze aflevering nagenoeg geen spetter water, dat is bijna iets voor het Guinness book of records, haha. Nee, serieus, het was super, het was keigaaf en ik kijk uit naar de volgende fietskraker van ons allen, maar dan in Rotterdam en wijde omtrek. Komen jullie ook weer?

Groetjes,

Leontien

Deel dit artikel:

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Het was zeker weer gezellig, maar ik vond de route van vorig jaar, door Amsterdam, toch wel wat meer sfeer hebben. Ga in september weer naar Den Bosch, dus tot dan!!!!!

corine, 24 augustus 2011

Ja het was in een leuke gezellige dag. Goed georganiseerd. Het weer zat een beetje tegen, maar ondanks dat waren er alleen maar blije gezichten. Ja en wat betreft het wijntje of het biertje Imca (je was toch op dieet), dan nemen wij die toch gewoon volgend jaar zelf mee, En misschien gaan er dan nog meer F4F uit ALMERE meer.

janine, 15 juni 2011

leuke dag, eerst van muiden naar amsterdam [20 km] toen de 35 km rit[bleek 43 te zijn ] en eind van de dag weer naar muiden [totaal 83 km!] en geen spierpijn de volgende dag! ondanks de wind en een klein beetjer egen doen we volgend jaar weer mee met de club van fit for free, we waren nu met 10 meiden. jammer dat er geen wijn of bier te koop was op het eindfeest, nemen we volgend jaar zelf met een stukje kaas! groetjes uit almere.

imka , 09 juni 2011

Als Rotterdamse voor het eerst de ladies ride in 020 gefietst vond de start van 11.40 uur veel te laat en niet echt gezellig zo achter het olympisch stadion te starten. De route vond ik niet echt geweldig had verwacht meer door 020 te fietsen. Maar ondanks de wind op de dijk en de regen onderweg toch een leuke dag gehad. Volgend jaar toch Rotterdam en Den Bosch die blijven voor mij de leukste, gezelligste en mooiste tocht. Succes met het organiseren. De fietsgroeten van Wil

Willy, 06 juni 2011

wat een dag super genoten hopelijk in rotterdam wat minder wind

violet, 01 juni 2011

Wat een gezellige fietstocht zeg. Samen met mijn vriendin gereden. We worden alle bij in Juni 65 jaar. Dit wilden we alvast vieren door met de Ladies Ride mee te doen. Bij de Sloterplas zijn we nog vlak langs de flat gereden waar ik woon. Het ging prima ook tegen de wind in op de dijk. De gezellighied onderweg. Na aankoms hebben we nog even gedanst voor we naar huis gingen. Bedankt voor de leuke dingen die deze goedgeorganiseerde deze tocht tot een feest maakten. Ps iemand heeft een foto van ond tweeën gemaakt toen we gearmd door de finish reden, Jammer dat ik die niet heb kunnen vinden. Groetje Grethe en Thea. We doen het nog wel een keer.

Grethe Ruloffs, 01 juni 2011

Ik heb genoten samen met 3 vriendinnen, ook al was de wind af en toe heftig. Bij de start Leontien gesproken. Wat een heerlijk mens, zo enthousiast en antwoord op al onze vragen. Ik hoop dat haar dochter net zo genoten heeft van deze dag als wij..

ellen , 31 mei 2011

Voor de tiende keer weer heerlijk aan de start, de derde keer in A,dam,1 keer in Zwolle,1keer in R,dam en 5 keer in Den Bosch ondanks de storm met 2 vriendinnen een leuke dag gehad!!! Alles weer prima geregeld, maar toch moet het van mijn hart, dat het allemaal iets minder georganiseerd was, de lunch-plek was niet echt gezellig, slechte muziek, geen leuke kraampjes(die er altijd zijn).De start zoals die nu ging vonden wij ook wat minder, de sfeer was totaal anders, een minpuntje. Wilde dit gewoon even kwijt, maar verheug mij toch weer op de rit in Den Bosch. Cora

Cora van der Puij, 31 mei 2011

Dit weer voor de tweede keer meegedaan, en weer een super leuke dag gehad,ondanks de wind en de afstand die langer was dan 35 km hebben wij ons prima vermaakt. Volgend jaar zeker weer van de partij en dan geen regen zoals vorig jaar en wat minder wind en dan is het echt toppie. Bedankt voor de route het was echt heel erg mooi, ik ben op plaatsen geweest waar ik nog nooit was geweest.

Annemieke Sens, 30 mei 2011

Voor de eerste keer meegedaan met de tocht. Ik was samen met een vriendin en mijn zusje. De tocht was erg mooi en leuk om zo ook een deel van Amsterdam te zien. De wind was iets minder, maar ja als je met een groep fietst dan heb je er al iets minder last van. Bij mij was het ook geen 35 maar 43 km die ik op mijn teller had staan, maar het was goed te doen. Bedankt voor de goede organisatie, lekker lunch en de mooie tocht.

Astrid, 30 mei 2011

Mijn teller gaf ook 45 km aan ipv 35, ben blij dat anderen dit ook zo ervaren hebben! Maar dat mocht inderdaad de pret niet drukken, mooie route, goed verzorgd, wat een service dat er verkeersregelaars stonden, goede lunch en gelukkig hebben we het droog gehouden! :) Op naar Maastricht!

Lilian , 30 mei 2011

Wat een vreselijke harde wind op de dijk! g Gelukkig was aan het einde de lunch, die dit jaar echt heerlijk was. De route mag wat ons betreft meer door Amsterdam gaan, de polder kennen we wel en je hebt veel meer last van wind. e Enige minpunt vinden wij de vieze w.c.'s bij start en lunch. Niet doortrekken is toch wel naar.

Sandra, 30 mei 2011

Ik reed dit jaar voor het eerst mee samen met een vriendin. Op de racefiets en dus in het snelle vak. Wat stoer om achter de motoren door Amsterdam te rijden! Verwarring alom toen na 20 kilometer de motoren afsloegen en stopten bij de lunchstop. En nu? Als echte racers wilden we door, maar hadden geen idee welke kant op. Maar samen losten we het op. We hebben in een groepje een heerlijke tocht gereden. Bedankt voor een leuke ervaring.

Debora, 30 mei 2011

Normaal fiets ik niet met harde wind, gisteren was er geen wind maar STORM! Op de dijk werden we letterlijk van de fiets geblazen en moesten een stukje lopen. Maar Oh, wat hebben we van de dag genoten. Ik ben een echte Amsterdamse, maar kende hele stukken van de route niet. Een geweldige organisatie. Dank jullie wel.

Erna, 30 mei 2011

Een onzettende gezellige pittige tocht met 12 dames gedaan. Ook wij misten net als vorig in Rotterdam tussendoor een pitstop. Het punt naar het lunchpunt vonden wij toch iets te lang. Ondanks de wind en de regen veel gelachen. nu wat zadelpijn. maar complimenten voor de perfecte organisatie. En thanks leontien dat je met ons op de foto wilde! gr miss Windy

windy, 30 mei 2011

Veel wind, mooie route, goede planning qua start en uitdelen van goodie-bag. Toch een min-puntje, op de lange route kwam het appeltje in Zwanenburg wel erg laat. Nog een extra koffie/thee/plas-stop ergens tussen Heemstede en de Polderbaan was welkom geweest... Maar verder: tot in Rotterdam en ook zeker tot volgend jaar!

Christel, 30 mei 2011

Dit jaar ook weer van de partij. Verleden jaar helemaal natgeregend en doorweekt, waren de weergoden ons dit jaar gunstiger gestemd droog(met af en toe een paar druppels) en harde wind. Nieuwe route en jong en oud deed mee. Leontien + organisatie een dikke pluim voor alles en tot volgend jaar in Amsterdam

Anita, 30 mei 2011

Voor het eerst meegedaan. Het was flink afzien met die harde wind. Maar ik heb de finish gehaald en ben ontzettend trots op mezelf. Vandaag wel behoorlijke zadel en spierpijn.

Jacqueline, 30 mei 2011

Geweldig!! Leuke dag gehad. Veel wind maar gelukkig maakte de mooie omgeving en de heerlijke lunch veel goed ;-). Leontien wanneer komt er een Lady's ride rondom Alkmaar en de mooie duinomgeving ;-))) Wij zijn er dan zeker weer bij!!

L. Ekkerding, 30 mei 2011

Voor mij als Rotterdamse de eerste keer Ladies Ride Amsterdam. Een geweldig dag! Een geweldig parcours! Met name de klimmetjes in Bloemendaal en de keuze die je daar had om Bloemendaal vlak door te fietsen of niet. Ik als rasechte berggeit nam uiteraard de heuvelversie en heb erom genoten. Heb aardig wat beschaafde optrekjes mogen aanschouwen onderweg. Ja, een beetje wind hier en daar en een druppeltje regen bij Schiphol, maar dat mocht de pret niet drukken. Super! Op naar Rotterdam!

Rikkie Keller, 30 mei 2011

Over 1,000 women participated! We went from the Olympic Stadium West via Geuzenveld up along the Harlemmerweg to Spaarnwoude and then back along the Ringdijk via Harlemmerliede, Zwaneburg, Lijnden and Badhoevedorp. My legs ache now but I'm very proud of myself to get the rust out of them and get them moving again! I've lived here for 20 years but I didn't know that Leontien is Holland's most famous Olympic and Tour de France female cyclist and that she also likes to do marathons. She was kind enough to look after us in a 60km p. h. wind on the Spaarnedijk. She pulled up behind us when the riding was the toughest and spoke like an angel. I started to talk to her and tell her about my first 10-speed, brought over from America, etc. as I ha...d pulled my rain jacket off onto one sleeve. I was sweaty, but warm and wanted to get some air but it was gusting wind and I think she feared my jacket might get caught in the spokes. Very "attent", thank you! We ended up chatting nearly 10 minutes! She's a great inspiration! Maybe I will now start cycling more long distances again like I did in my 20's before family life took over! Thanks Leontien and all the people who participated to make this a great day! Kind regards, Rhonda B. (uitgenodigd via Adecco Kunstzinnige Vorming, Zaltbommel waar ik als Cello docent-Muziekschool Amsterdam Bachstraat werkzaam bent als invalkracht!)

Rhonda Branneky, 29 mei 2011

OMG wat een wind! En wat een zadelpijn ;) Maar dat mocht de pret niet drukken, het was een superleuke fietstocht. Tot ziens in Rotterdam :)

Rolien, 29 mei 2011

We hebben voor het eerst mee gedaan. We waren met een groep van 16 vrouwen. Het was een heel gezellige dag,erg genoten,weer was gelukkig goed. Wind was wel erg maar dat mocht de pret niet drukken. Na afloop naog gezellig wat drinken en genieeten van het muziek.Volgend jaar willen we weer mee doen. Alleen de kilometer 35 had volgens mij 45moeten zijn. Super leuke dag en fiets route. Ga vooral zo door. Groet nel en yvonne

yvonne en nel, 29 mei 2011

Lieve Leontien en alle mensen van de organisatie!!! Het was een geweldige tocht, dat bikkelen tegen de wind op gaf een extra dimensie aan dit rondje!!! Wiij hebben weer genoten en komen zeker snel terug. Bedankt voor alle goede zorgen en gezelligheid. Tot snel, grtjs van Monique XXX

Monique de Wit, 29 mei 2011
sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.