Het doel van Attje:

Ik wil graag weer een gezond gewicht en mijn ziekte onder controle houden.

Gestart met mijn doel: 11-8-2010

Ik wil graag weer een gezond gewicht bereiken. Omdat ik gezondheidsklachten heb (PBC, artrose) is het nu vooral belangrijk om af te vallen en te zorgen voor voldoende beweging. Daarom ga ik van 14 februari 2015 tot 14 februari 2016 proberen om elke dag een uur te sporten.

Attje is gestopt met haar doel op 29-12-2016!
Jammer, maar geef het niet op!

Dagboek

• 12-3-2016
     7,0
    Gewicht78,6 kg

Laatst had ik op de clubavond van Toerclub Heerenveen aan het bestuur gevraagd of het leuk was om mijn verhaal van ,Elke Dag Een Uur" in het clubblad te zetten. Dat vonden ze een heel goed idee, maar omdat tegenwoordig bijna alles digitaal gaat zeiden ze me toe dat het verhaal dan ook op de nieuwe website geplaatst zou worden.

Vanmiddag is dat dus gebeurt. Wie het verhaal wil lezen gaat naar Toerclub Heerenveen. Dan staat daar training/tochten.Als je daar op gaat staan ga je naar verhalen en dan kom je bij mijn verhaal.

Gelukkig is het weer nu voor zolang het duurt zonnig, zodat er eindelijke weer even op de racefiets gefietst kan worden. Veel leuker dan in de berging op de spinningfiets zitten.

• en geven Attje een steuntje in de rug
    • , en Dorien geven Attje een beloning
    • Passie1980 25 juli 2016 - 11:26:

Dankjewel Attje, ook een fijne zomer toegewenst!

• Dorien 13 maart 2016 - 15:32:

Mooi Attje, ik ga jouw verhaal zeker lezen. Veel plezier met fietsen.

• 29-2-2016
    Gewicht77,7 kg

De strijd in mijn privéleven is nog lang niet voorbij, maar volgens de huisarts en de hulpverlener gaat het ooit wel weer goed komen. Gelukkig heb ik veel steun aan hen en natuurlijk ook aan mijn man.

Na mijn vorige bericht heb ik het fietsen weer opgepakt. Ik was natuurlijk wel bezig met de uitdaging om elke dag een uur te fietsen.

Nu is dat jaar voorbij en ik moet zeggen dat het beter is gegaan dan iedereen (artsen, sportschool en ikzelf) had verwacht. Als je de fietsloze maand in de zomer niet meetelt ben ik tot een gemiddelde gekomen van 6,3 dagen per week fietsen. In totaal heb ik zo'n 6.750 km. weggetrapt in die uurtjes.

Binnenkort ga ik mijn verhaal hierover opschrijven. Ik wou een stukje schrijven voor het clubblad van onze fietsclub, maar het bestuur heeft al gezegd dat ze het op de website willen plaatsen.

Ik ben nu begonnen aan het tweede jaar Elke Dag Een Uur. Ik heb gemerkt dat het vooral geestelijk heel erg helpt om alle ellende even te vergeten. Ook is mijn c...lees verder

• , en Ans van Alebeek geven Attje een steuntje in de rug
    • Attje 1 maart 2016 - 16:40:

Dat had ik zelf ook al bedacht. Heb het aangepast en haar een mailtje gestuurd.

• Dorien 29 februari 2016 - 20:55:

He Attje, Ans haar mailadres klopt niet. Het is ansvanalebeek@gmail.com Ans was de K vergeten. ;-)

Verder wil Ik je veel groetjes brengen. Goed dat je elke dag een uur fietst. Knap. Hou vol.

• Ans van Alebeek 29 februari 2016 - 11:06:

Opgeven is geen optie, jouw hoeven we dat echt niet in te peperen, jij bent een vrouw die echt niet van opgeven wil weten. Dat is wat ik ook zo bewondef in jou. Ga ervoor Atje. Elke stap voorwaarts is de moeite waard. Jou verhaal wil ik graag horen. Eigenlijk het liefst uit jouw mond. Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, anders kwam ik gewoon een keertje aanfietsen. Ik ben afgewerkt. Klaar en over! Dat geeft veel rust. Lieve atje, misschien moeten we wat meer mailen met elkaar. Mijn mailadres:ansvanalebee@gmail.com

• 12-8-2015
     3,0
    Gewicht76,3 kg

De komende tijd zal heel zwaar voor me worden.
    Vanwege privé gebeurtenissen heb ik een poosje niet kunnen fietsen omdat ik er geen energie meer voor had.
    Ik heb nu ook professionele hulp gezocht omdat ik hier alleen niet meer uitkom.
    Zij heeft al gezegd dat ik een hele zware tijd tegemoet ga, maar gelukkig gaat zij mij daarin steunen. Gelukkig kan ik er met mijn man wel goed over praten, dus ik sta er niet alleen voor.

Omdat ik op medisch gebied ook behoorlijk in de lappenmand zit wil ik volgende week proberen het fietsen weer op te pakken. Zal wel zwaar worden, maar ik moet toch eens weer beginnen. Ik ben per slot van rekening wel met een uitdaging bezig en als het kan wil ik er wel weer tegenaan.

Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

• , , Dorien, Dorien, Dorien, Dorien en Dorien geven Attje een steuntje in de rug
    • Dorien 26 februari 2016 - 18:29:

Welkom terug Attje. 😘

• Passie1980 25 februari 2016 - 19:57:

Bedankt Attje, Daar heb je gelijk in

Jij ook sterkte met herstel. Therapie is hard werken maar heeft positieve invloed op de rest van je leven. Hopelijk helpt het voorjaar straks ook, groetjes

• Dorien 15 augustus 2015 - 10:54:

Hoi Attje, wat vervelend om te lezen dat het niet goed met jou gaat. Gelukkig heb je hulp,gezocht en sta jij er niet alleen voor. Ik wens jou heel even sterkte toe en hoop,dat je snel weer op de goede weg zit.
      Liefs en tot snel.

• 6-7-2015
     10,0
    Gewicht76,4 kg

Vanwege de hitte de afgelopen 4 dagen niet gefietst. Veel te warm!!
    Vanmorgen weer een mooi rondje gedaan. Omdat het voor mij overdag nog steeds te warm wordt fiets ik nu 's morgens vroeg, het liefst van 8 tot 9 uur. Bevalt heel goed.

Vanmiddag eindelijk goed nieuws van mijn oudste zoon gekregen. Door een fout van zijn studiebegeleider heeft hij één toets voor het behalen van zijn propedeuse niet kunnen maken. De andere toetsen heeft hij wel gehaald maar officieel zou hij nu moeten stoppen omdat het tweede studiejaar nu afgelopen is (vandaag had hij de laatste toets).
    Hij had de examencommissie de situatie uitgelegd en nu mag hij gelukkig door naar het derde jaar en in dat jaar de laatste toets maken. Omdat hij nu geen stage mag lopen doet hij er nu wel een jaar langer over, maar hij kan nu in ieder geval door. Geestelijk voel ik me gelijk 10 kg lichter, nu lichamelijk noch.

Onze jongste zoon is geslaagd voor de HAVO. Hij gaat na de vakantie naar dezelfde Hogeschool als de ouds...lees verder

• en geven Attje een steuntje in de rug
    • Dorien 8 juli 2015 - 16:25:

Hoi Attje, wat fijn dat het zoveel verlichting brengt. Je hebt dat als moeder wel verdiend. Wij dragen denk ik de lasten van de kinderen. Blijf lekker smorgens fietsen als het koel is. Helaas kan ik dat niet omdat m'm werk dan roept. Ik wens jou een hele fijne vakantie toe met je man en met je kinderen. Groetjes Dorien

• 14-6-2015
     8,0
    Gewicht77 kg

Geen Leontien Ladies Ride dit jaar.
    Gister was in Jirnsum de ALS-dag. Deze was een week naar voren geschoven omdat er volgend weekend ook heel veel sportevenementen in de buurt zijn. En bij mij gaat ALS voor de LLR. Het weer zat niet mee (eerst regen, later gelukkig droog en een stevige wind). Mijn man was mee om voor mij de wind te breken, want anders lukt het me niet. Deze editie was extra beladen omdat de initiatiefnemer van deze aktie een maand geleden overleden is aan deze rotziekte. Zijn laatste wens is dat de strijd moet doorgaan en ik ben elk jaar blij dat wij daar een (heel klein) steentje aan kunnen bijdragen.

Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

• geeft Attje een steuntje in de rug
    • en Dorien geven Attje een beloning
    • Dorien 15 juni 2015 - 16:00:

Mooi dat je dit samen met vele anderen kan delen. Zonder hulp is er geen hoop. Opgeven is geen optie, ook niet op de fiets met tegenwind. De oplossing was voor jou gelukkig je man. Hopelijk komt er voor iedereen een oplossing zodat de dodelijke ziektes verdwijnen. Groetjes.

• Ans van Alebeek 14 juni 2015 - 19:17:

mooi initiatief Attje. en wat ben jij gezegend met een lieve windbreker!!!!

• 4-6-2015
     8,5
    Gewicht78 kg

Gisteravond teruggekomen van een heerlijk verblijf van 3 dagen in een luxe hotel op Ameland. Het gebeurt niet vaak dat we er even met zijn tweeën tussenuit kunnen. Vanwege de harde tot stormachtige wind kon er jammer genoeg niet gefietst worden.
    Maar we hebben ons prima vermaakt. Er zijn mooie musea en omdat onze kinderen daar niet van houden hadden we nu mooi de kans om een paar te bezoeken. Ook steeds heerlijk gegeten en gedronken. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en die gaf een getal aan waar ik niet vrolijk van werd, maar nu de draad van het gewone leven weer wordt opgepakt wil ik, voor de vakantie begint, proberen weer op mijn gewicht van vorige week te komen.

• geeft Attje een beloning

• 25-5-2015
    Gewicht76,1 kg

Het fietsen gaat nog steeds goed. Wel is het vaak binnen fietsen (thuis of op de sportschool) omdat de wind vaak te sterk is voor mij.
    Wat mij wel frustreert is dat ik, ondanks dat ik goed op mijn eten let, weer zwaarder ben geworden.
    Het hoofddoel is natuurlijk het fietsen volhouden en me fitter voelen. Lichamelijk ben ik nog steeds ontzettend moe, maar geestelijk voel ik me wel veel fitter. Het valt mijn man wel degelijk op dat ik veel helderder uit mijn ogen kijk.

Straks de fiets van stal halen en op naar Bolsward. Mijn man is bezig aan de Elfstedentocht en ik ga hem bij de finish opwachten.

• Ans van Alebeek geeft Attje een steuntje in de rug
    • Dorien 25 mei 2015 - 12:15:

Hoi Attje, kei goed bezig. Als je niet buiten wilt of kunt fietsen is binnen een goede optie toch?!
      Leuk dat je man de elfstedentocht vandaag fietst. Hopelijk is daar de wind een beetje gaan liggen. Fijne zondag nog.
      Groetjes.

• Ans van Alebeek 25 mei 2015 - 11:03:

Valt niet mee Attje. Ik ondervind dit aan den lijve. Maar bedenk, de aanhouder wint. en als we elkaar blijven steunen staan we er in ieder geval niet alleen voor. Hou vol, je bent goed bezig. xxx

• 7-5-2015
     8,0
    Gewicht75,6 kg

Afgelopen zaterdag weer met de fietsclub naar Nijverdal geweest voor de jaarlijkse klimtraining rondom de Holterberg. Ik heb dan mijn eigen route met net zo goed verscheidene klimmen. De verwachting was dat ik nu veel vaker van de fiets zou moeten omdat ik die heuvels waarschijnlijk niet op zou kunnen komen, maar het me 100% meegevallen. Er is onderweg 1 heuvel met een stijgingspercentage van ruim 10%. Dat is me nog nooit gelukt om daar op te fietsen en ook nu lukte het natuurlijk niet. Maar voor de rest heb ik alles gefietst en daar ben ik toch wel trots op. Na afloop heb ik me het stuk appeltaart (met slagroom) dan ook lekker laten smaken.

Vanwege het slechte weer wordt buiten fietsen nu even niks en omdat man en kinderen vakantie hebben eten we ook later, zodat spinning er nu ook bij blijft. Maar ik fiets natuurlijk wel binnen. Als eerst die wind maar weer eens gaat liggen.........

• Dorien geeft Attje een beloning
    • Dorien 18 mei 2015 - 13:11:

Goed bezig Attje! Fijn dat je weer lekker buiten gefietst hebt. En uh...10% komen heel veel mensen niet op hoor dus schaam je niet. Ik ie ook wel eens wielrenners naars hun fiets lopen. Met je gewicht gaat het goed zie ik. Hou vol en veel liefs. Groetjes Dorien

• Passie1980 17 mei 2015 - 20:44:

Bedankt voor je steun attje! Fijne week!

• Ans van Alebeek 7 mei 2015 - 2:03:

Wat een mooie prestatie Attje. Komt helemaal goed met jou.

• 28-4-2015
    Gewicht75,8 kg

Niet te geloven dat het aan het eind van de week al mei is.
    Vanmiddag in een dikke hagelbui gefietst, terwijl het volgens buienradar minstens 2 uur droog zou blijven. Maar om nou steeds binnen te fietsen is ook geen optie.

• 14-4-2015
    Gewicht76,1 kg

Soms is het wel moeilijk om elke dag op de fiets te zitten. Afgelopen weekend hadden we het druk met allerhande dingen die we niet hadden ingepland en daardoor kwam het voor dat ik 's avonds vrij laat nog moest fietsen. Ik had er niet veel zin meer in maar het is mijn eer te na om in mijn logboek te zetten dat ik wel gefietst heb terwijl ik lekker languit naar de tv zat te kijken. Des te mooier is het dat we in de berging een spinningfiets hebben staan; hoef ik tenminste de deur niet meer uit.

• Ans van Alebeek geeft Attje een steuntje in de rug
    • Dorien geeft Attje een beloning
    • Dorien 14 april 2015 - 13:10:

Go you girl. Er schuilt toch een doorzetter in jou Attje. Ik zeg "goed bezig". Geniet van het mooie weer en blijf lekker trappen. Groetjes

• Ans van Alebeek 14 april 2015 - 12:51:

Valt idd niet altijd mee Attje, maar je doet het toch maar. Petje af.

Vorige pagina

• Marian
  • annita
  • Appel
  meer deelnemers Start zelf een doel

sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.