Sylvesterlauf Goch

Gestart op: 30-12-2011

Bij de Willy's Winterloop precies 35:00 minuten over 5 km. Boosdoeners, 2 boze kuiten. Nu lekker tot rust komen in de kerstvakantie en op 31 december eens proberen om met twee gelukkige kuiten ietsje sneller te gaan.

Word supporter van  Anne  
 

Dagboek

  • 25-3-2013
     8,0
     

    Ik ben begonnen met het loopgroepje en het bevalt goed. de beginnersgroep is heel erg divers en leuk.
    Daarnaast is mijn 'probleem' met hardlopen gevonden. De trainer vond dat mijn heupen tijdens het lopen nog steeds 'stijf' en 'dicht' zitten. Hierdoor loop ik dus met (extra) X-benen, waardoor ik gewoon niet lekker loop. Ik kom dan niet vooruit. De ene keer loop ik echt goed, de andere keer kom ik niet vooruit, het wisseld. Dus elke dag een paar keer oefeningen doen om mijn heup wat losser te maken. Ook heb ik gemerkt als ik snelheid, ipv te dribbelen dat ik minder last heb van mijn slechte techniek. Ik denk dat ik gewoon soms dagen heb dat mijn heup wat stijver is dan een andere dag/of week. Over een paar weken wordt de aandacht tijdens de groep op de heupen gelegd. Ondertussen blijf ik gewoon lopen. Fijn dat het probleem gevonden is, ik ben wel blij dat ik bij het groepje ben gegaan want het geeft me wel tips en ik weet zeker dat ik vooruit ga.
    Begin juni organiseert de club een 5...lees verder

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • e, e, Bianca en yb geven Anne een steuntje in de rug
    • e en e geven Anne een beloning
    • e 30 september 2022 - 18:36:

      e

    • e 30 september 2022 - 18:36:

      e

    • e 30 september 2022 - 17:47:

      e

    4 reacties  
  • 17-2-2013
     6,5
    Tijd0u 20m
    Afstand2,6 km
     

    Vandaag heb ik training 03 van week 1 gelopen. Vandaag ging het niet zo soepel, had ik het idee. Kreeg een beetje last van een stijve linkerkuit, toch na een uitgebreide warm-up. Daarnaast zeggen mn ouders dat ik heel raar loop. Ik denk dat mijn looptechniek niet optimaal is.
    Training wel uitgelopen, toch ietsje slomer. Achja, volgende keer beter he.

    Tot ik de krant open sloeg. Er start een beginnersgroepje (dezelfde tijd als de gevorderde groep) bij ons in de buurt. Op zaterdagochtend, handig! Ik denk dat ik hier aan mee ga doen (in een van de twee groepen), om toch mijn looptechniek te kunnen verbeteren en om de 5 km aan te kunnen in 30 minuten. Wordt vervolgd...

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • e, e, Saar en < geven Anne een steuntje in de rug
    • e en e geven Anne een beloning
    • e 30 september 2022 - 18:37:

      e

    • e 30 september 2022 - 18:36:

      e

    • e 30 september 2022 - 17:48:

      e

    6 reacties  
  • 13-2-2013
     7,5
    Tijd0u 15m
    Afstand2,3 km
     

    Zo, vandaag training week 1 - 02 gehad van mijn schema. En het ging best wel goed. De training bestond naast een wamring-up en cooling down uit 15 minuten rustig hardlopen.
    En dat ging best goed. Ik heb een afstand van 2,28 km afgelegd in 15 minuten. Dat brengt mn gemiddelde snelheid op 9,12 km/h! Ik ga wel steeds sneller, en het gaat best wel lekker. De training was EMI score was 6 (zwaar+), ik had wat lastige momenten om ff door te zetten.
    Zaterdag een nieuwe training; dat moet goed komen!

    Maar het ging eigenlijk allemaal goed, op een ding na. Ik merk dat ik tijdens het lopen nogal last krijg van aandrang. En dit is niet de eerste keer. Het zit echt een beetje in de weg. Ik loop daardoor niet echt zo soepel. Weet iemand hoe ik dit kan verkomen?

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • e, e en geven Anne een steuntje in de rug
    • e en e geven Anne een beloning
    • e 30 september 2022 - 18:37:

      e

    • e 30 september 2022 - 18:37:

      e

    • e 30 september 2022 - 17:49:

      e

    4 reacties  
  • 11-2-2013
     7,0
    Gewicht68,3 kg
    Tijd0u 20m
    Afstand2,7 km
     

    Vandaag begonnen met een nieuw schema van looptijden.nl Dit schema helpt je om de 5 km rond de 30 minuten te volbrengen. En dat is mijn doel als beginneling. Om met dit schema te beginnen moet je een kwartier aan een stuk kunnen hardlopen.
    Dat kan ik (voor aanvang, heb 't al eerder gelopen). De laatste tijd liep ik voornamelijk op afstand. Vb: een week 2 km, de week erop 2,5 km. Toch, heb ik er voor gekozen om een schema te gaan volgen; ik denk dat dit schema mij beter naar mijn doel kan begeleiden.

    Vandaag was de eerste dag: 5 minuten inwandelen, 15 minuten lopen en 5 minuten uitwandelen. Allereerste, vond ik de inwandel warm-up onvoldoende en heb ik thuis (binnen) nog wat oefeningen gedaan, voordat ik ging inlopen. Daarna naar buiten gegaan. O, het was koud. Ik had geen zin om om-te-keren om wat warmers aan te trekken, en heb een stukje zachtjes gedribbeld - afgewisseld met vlot wandelen- om wat warmer te worden. Het lopen heb ik in een vlot tempo gelopen. Toch merkte dat mijn ...lees verder

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • e, e en yb geven Anne een steuntje in de rug
    • e, e en Andreas geven Anne een beloning
    • e 30 september 2022 - 18:38:

      e

    • e 30 september 2022 - 17:49:

      e

    • ElisabehtB 12 februari 2013 - 15:09:

      Het was echt koud inderdaad. Waarschijnlijk loop je ook al wel wat lekkerder als het een paar graadjes warmer is buiten!

     
  • 20-1-2013
     7,0
     

    Zo, weer een bericht van mij.

    Zeker 1,5 week niet getraind. Ik was fanatiek aan de slag. Waarschijnlijk iets te fanatiek, toen ik 2 dagen na een training wakker werd met een een soort stijvigheid aan mijn kuit. Hoewel het conditioneel wel te doen was, was het blijkbaar voor mijn spieren nog iets te vroeg. Daarom wou ik een weekje rust houden, om langzaam opnieuw te beginnen en minder fanatiek. Jammer, maar beter een weekje rust dan echt thuis zitten met een grote blessure.

    Toen, vorige week, viel er sneeuw. Bij ons is er amper gestrooid, dus de wegen werden ijs. Eerlijk gezegd durf ik met dit weer niet te lopen. ik ben bang dat ik uitglij, en mezelf hier echt mee verwond (iets breek).

    Ik baal wel van het sneeuw, nu er vandaag weer is gevallen en waarschijnlijk weer een week aan huis gekluisterd zit. Terwijl ik het lopen echt mis en her nu niets liever doe om er op uit te trekken.

    Maar om toch bezig te blijven, ben ik begonnen met de 30 day Shred. Het belooft in 30 dagen ...lees verder

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • e en Saar geven Anne een steuntje in de rug
    • e en Saar geven Anne een beloning
     
  • 8-1-2013
     8,5
    Tijd0u 32m
    Afstand4,0 km
     

    Vandaag een drukke dag gehad, net zoals vorige week. In het weekend niet gelopen.
    Toch maar mijn schoenen aangetrokken en heb ik 2x 2 km gelopen, (4 km in totaal) in een ongeveer netto tijd van 0:32:07.
    Dat brengt mijn snelheid op 7,63 per uur. Als ik dan de 5 km zou lopen, zou ik er ongeveer 45 minuten over doen.

    Het ging best goed. In het begin een klein beetje last van mijn kuitspier. Waarschijnlijk niet goed opgewarmd. Toch maar doorgezet. Uiteindelijk was het goed te doen, dus a.s. donderdag word het 1x 2 km en 1x 2,5 km. Op na de 5!

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • Saar geeft Anne een steuntje in de rug
    • Saar 9 januari 2013 - 17:18:

      Knap dat je op tijd loopt, ik ben bezig het aantal km vol te kunnen maken in 1 stuk. Daarna ga ik op tijd lopen

     
  • 2-1-2013
     6,0
    Tijd0u 30m
    Afstand3,0 km
     

    Vandaag 3 km in 2 stukken gelopen, 2 stukken van 1,5 km. Het ging best niet echt lekker, volgende keer beter.
    Zaterdag gaan we het opnieuw proberen, en dan ook iets strenger op mijn eten zijn.

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
     
  • 2-7-2012
     8,0
    Gewicht63,6 kg
     

    Na een drukke periode heb ik alles op school gehaald! Ik ben hier echt trots op. Ik heb nu alles afgerond. Nu nog mijn afstudeerstage nog en KLAAR xD

    afvallen gaat ook goed... hardlopen ook. Vandaag 6 km (incl wandelen) gelopen... Normaal doe ik er ca 3. Ik was kapot. Maar wel waard.
    Afgelopen woensdag wezen zwemmen. Nou dat was ook intensief zeg!

    Ook heb ik vandaag een lichaamssamenstelling laten uitvoeren. En ik denk dat ik op de goede weg zit... ik denk dat ik een nieuwe missie heb. Namelijk: vetpercentage omlaag brengen. Qua gewicht zit het wel snor. De dietist zei dat ik maximaal 64 mocht wegen voor mijn gewicht en een gezond BMI.

    De resultaten:
    Gewicht: 63,6 kg.
    Spieren: 20,9 kg
    Vet 24,9 kg
    BMI: 24,8
    Vetpercentage: 39,2 %

    Volgens de fitnessinstrecteur niet slecht. Vetpercentage was ook afhankelijk van je bouw zei hij. En ik heb gewoon brede heupen.

    Ook laatst bij de dietist de buikomtrek laten meten. Voor vrouwen: 80 cm maximaal. bij 88 cm kans op zie...lees verder

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • Mijn Coach geeft Anne een steuntje in de rug
    • Andreas geeft Anne een beloning
     
  • 6-6-2012
     7,0
    Gewicht64,3 kg
     

    Hardlopen gaat ondertussen goed.
    Net terug van de dietist, ben weer wat kwijt! :)

    Nu nog druk met tentames en projecten... en daarna vakantie!!

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • Mijn Coach geeft Anne een beloning
     
  • 14-5-2012
     8,0
    Gewicht64,7 kg
     

    Zware looptraining vandaag gehad. Voor het eerst een 'klim' gemaakt, een lichte verhoging, now ik voel het wel! Maar het was prachtig weer en een goede training. MIjn spieren voel ik nu wel, en morgen denk ik ook .

    De weegschaal was iest positiever vandaag: 64.7 kg. Zo, onder de 65 uit! En nu blijven en hopelijk verder zakken richting de 74-.

    Vanmiddag licht "gezondigd", een buurvrouwtje bood een mini-magnum ijsje aan. Dat heb ik lang niet meer gehad. En dat was best lekker. MIjn laatste magnum was zoizo in 2011 (de zomer denk ik zelfs). Wat was dat genieten. En dan ook nog onder de 65! :) Jahoo! Hopelijk gaa de lijn verder dalen...

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • Mijn Coach geeft Anne een steuntje in de rug
    • Andreas geeft Anne een beloning
     

Andere deelnemers

  • nicky44
  • Annelies
  • Beab
  • Esmay
  • Maud
  • Antoinette
  • Nicolien
  • Marianne
  • Ria
  • Annelies
  • Monique
  • Lotje
  • Irene
  • Yvonne
  • Andrea
  • jody
  • Bibi
  • Sabina
  • Jolanda
  • Yvon
  • claudia
  • petra
  • Joyce
  • Attje
  • Karin
  • chamara
  • Martin
  • Cinnepin1980
  meer deelnemers Start zelf een doel  
 
sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.



Inloggen
seperator

Wachtwoord vergeten?