Op een goede manier de Alpe d'Huez fietsen!

Gestart op: 12-8-2010

Ik fiets al een aantal jaar op zowel racefiets als mountainbike. Door mijn drukke leven, ben ik soms een aantal maanden in de gelegenheid veel te fietsen en daarna weer een tijd helemaal niet. Heel erg jammer want dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen en het is zo fijn om te fietsen!! In mei 2011 wil ik in goede conditie de Alpe d'Huez fietsen, een stimulans om 2x per wk de fiets te pakken!

Word supporter van  Marjolein

Dagboek

• 6-2-2011
     8,5

Zo, vandaag weer een flinke training achter de rug! Stormachtig hier in Zeeland en dat voel ik nu wel aan de beentjes.....Met vijf man van ons cluppie Niks in 't Padje hebben we een mooi rondje gereden. Tijdens het fietsen zijn de benen wel goed maar ik herstel niet zo snel als ik zou willen.
    2 april rijden we de Ronde van Vlaanderen, ingeschreven voor de 150 kilometer dus daar moet echt wel voor getraind worden. In de voorbereiding gaan we begin maart lekker een weekje trainen in Calpe. Ik hoop dat het daar dan net zo mooi weer is als nu en dat we lekker veel kilometers kunnen maken!

• e en Ineke geven Marjolein een beloning
    • e 30 september 2022 - 14:10:

• Ineke 6 februari 2011 - 20:06:

Hoi Marjolein, succes met de voorbereiding.... maar als ik je verhalen zo lees moet de Alp voor jouw geen probleem worden... gr.Ineke

• 16-1-2011
     8,5

Nou, dat is alweer even geleden dat ik hier een berichtje heb achtergelaten. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet getraind heb! Heb de laatste weken veel op de spinfiets gezeten omdat het niet erg lekker weer was buiten! Vandaag eindelijk weer eens lekker op de racefiets naar buiten geweest en ik heb net een nieuwe dus dat was helemaal feest! Een unieke BeOne in de kleuren van mijn eigen bedrijf en met de naam van mijn eigen bedrijf erop. Helemaal goed dus!
    Ook de feestdagen ben ik goed doorgekomen. Niet teveel gegeten en gedronken enzo dus dat is prima. Kortom: een goed begin van het nieuwe jaar!

• e geeft Marjolein een steuntje in de rug
    • e geeft Marjolein een beloning
    • e 30 september 2022 - 14:11:

• Patrick de Witte 18 januari 2011 - 0:33:

Ziet er goed uit! Daar moet `t zeker mee gaan lukken!!
      succes! groetjes

• 10-9-2010
     8,0

10-09-2010
    Nou, ik zie dat het al weer even geleden is, dat ik jullie heb bijgepraat! Toch wil dat gelukkig niet zeggen dat ik niets heb gedaan. Regelmatig op spinfiets en vorige week lekker 50 kilometer op racefiets gereden. Wat die spinfiets betreft: Jelle heeft op internet virtual-sports ontdekt, spinninglessen op de computer die je kunt doen op het moment dat je daar zelf tijd voor hebt (en zin in :-) ) En laat dat nu precies in ons drukke leventje passen. Daarnaast hou ik ook helemaal niet van de sportschool dus is dit echt een uitkomst! Je koopt credits en voor elke les lever je 2 credits in. Een les kost dan ongeveer € 2,-- en je kunt 'm binnen drie uur nog een keer gratis doen. Voor ons ideaal, ik start met een les en daarna doet Jelle dezelfde les. Vanavond nog een les gedaan, ik ben helemaal blij!!

• e, Stephany Bor en Leontien VM geven Marjolein een beloning
    • e 30 september 2022 - 14:12:

• noortje 16 september 2010 - 10:50:

Bedankt voor je support.
      Zondag gaan we ervoor. Je hoort nog wel hoe het afgelopen is.
      Groetjes,
      Noortje

• Leontien VM 11 september 2010 - 9:54:

Maar dan moet je waarschijnlijk wel een hometrainer hebben, neem ik aan?

• 26-8-2010
     7,5

26-08-2010:
    Het weer werkt niet erg mee. Had in gedachten vandaag een heerlijk rit op de racefiets te gaan maken.....vergeet het maar! Dus maar weer eens op de spinfiets gestapt en een kleine anderhalf uur gezeten en getrapt! Gisteren de hele dag "geslenterd" in Rotterdam, dat voelde ik wel in de benen maar al met al viel het niet tegen. En het fijne is, ik raak de vakantiekilootjes ook langzaam maar zeker weer kwijt!

• e en Leontien VM geven Marjolein een steuntje in de rug
    • e en noortje geven Marjolein een beloning
    • Michelle 27 augustus 2010 - 11:00:

Dan is het wel weer jammer dat het een buitensport is!
      Ik ga morgen ook even kijken in Rotterdam, kijken of er nog leuke dingen te koop zijn!

• Patrick de Witte 26 augustus 2010 - 18:31:

Zooo,das een zit 1 1/2 uur! petje af!!
      Ik was `t na een uur beu!

• Leontien VM 26 augustus 2010 - 17:06:

Gisteren ook heel de dag in de stad geweest, want ik was jarig :D Was af gelopen 2 dagen mooi weer, dus ik had goede hoop voor vandaag. Maar ondertussen houdt het nare weer mij ook tegen.

• 21-8-2010
     8,0

21-08-2010:
    zo...even tijd voor een update! Kom net van de fiets en heb samen met Jelle een kleine 70 kilometer gefietst...het is mooi weer maar wat een wind, weer! Daar kom je in Zeeland nooit onderuit, er staat altijd maar dan ook echt altijd wind....wat was het af en toe "krauwen", zoals wij dat noemen. Fietsen is vaak lijden maar als je dan thuis komt en van je fiets afstapt, wauw wat een heerlijk gevoel! Zit nu, na een heerlijk warme douche, fris en voldaan op de bank. Ga zo maar eens even kijken hoe de "echte wielrenners" het doen in de Enecotour!

Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

• Yvonne Lucas- van Westen en Patrick de Witte geven Marjolein een steuntje in de rug
    • noortje vermolen 21 augustus 2010 - 20:36:

geweldig wat 'n doel, Daar voel ik me 'n kleintje tegenover.
      Maar ik denk maar zo, wat voor de ene een klein doel lijkt is wat de andere een groot doel.
      Heel veel succes.
      Noortje

• 17-8-2010
     7,5

17-08-2010:
    Graag had ik vanavond een rondje op de racefiets gedaan....en ik ben niet vies van een beetje regen maar eenmaal thuis na een lange werkdag leek het wel herfst.......dus noodgedwongen maar weer op die spinfiets gaan zitten. Uiteindelijk zo'n 1,5 uur weggetrapt, regelmatig een paar minuten achtereen zeer zwaar, bergop.....
    Wat is dat toch met fietsen, het is af en toe zo verschrikkelijk lijden maar het geeft toch ook zo'n enorme kick....ik ben weer op het punt beland dat het verslavend gaat worden........ben voornemens morgenochtend vroeg de wekker te zetten en nog even te trappen voordat ik ga werken........hoop dat ik sterk genoeg ben om mijn warme bedje uit te rollen.........nu nog een lekkere kop thee en dan heerlijk slapen!

• Gabe geeft Marjolein een steuntje in de rug

• 14-8-2010
     7,0

14-08-2010
    Zo, de training zit er weer op! Het is super weer dus geen excuus om thuis te blijven. Zo'n 45 kilometer weggetrapt.....was wel zwaar vandaag maar omdat het gisteren superslecht weer was, had ik gisteren nog 1,5 uur op de spinfiets gezeten, m'n benen voelden vandaag wat zwaar aan. Nu na een heerlijke douche voelt het toch wel weer heerlijk......het motiveert en dat is belangrijk. Mijn dag begon als een zesje maar voel me nu toch wel een dikke zeven!!

Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

• Jelle Gernler, Danielle, Francien van Westen en nathalie geven Marjolein een steuntje in de rug
    • Jelle Gernler, Jelle Gernler, Jelle Gernler en Michelle geven Marjolein een beloning

• 12-8-2010
     6,0

12-08-2010: deze week besloten om in mei 2011 de Alpe d'Huez te fietsen en afgelopen maandag begonnen met de eerste training, had namelijk alweer drie maanden niet gefietst.....echt balen want mijn conditie was super.....moet nu dus weer opnieuw beginnen. Maandag 35 kilometer en vandaag 1,5 uur op de spinfiets gezeten. De beentjes voelen nog niet geweldig maar ik weet dat dat wel weer komt, als ik maar doorzet! Morgenochtend staat een rustige training samen met mijn man op de racefiets op het programma. Hopelijk regent het niet........

• Stephany Bor geeft Marjolein een steuntje in de rug

• Marjon
  • Leontien
  • esther
  meer deelnemers Start zelf een doel

sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.