meer sporten, minder snoepen en strakker lijf

Gestart op: 24-6-2012

Ik wil een strakker, slanker lichaam krijgen door beter op m'n eten te letten, door m'n spieren te trainen wil ik er voor zorgen dat ik minder snel last van m'n rug heb, en door meer te sporten/hardlopen wil ik een betere conditie krijgen en leren ontspannen.

Word supporter van  a  
 

Dagboek

  • 27-6-2012
     7,5
    Tijd0u 46m
    Afstand6,4 km
     

    Vandaag vrij lui begonnen na de biertjes van gisteren, was opgehangen, afwas gedaan, niets bijzonders. Kwam in de keukenkast een zak borrelnootjes tegen, en de wetenschap dat ze er liggen maakt me onrustig, maar ik heb me al de hele dag weten in te houden!
    Ben naar de andere kant van de stad gefietst om de nieuwe supermarkt te bekijken, meteen een goed excuus om er even uit te gaan met dit druilerige weer. Een grote zak mix voor speltbrood gekocht, dus morgen de broodmachine maar weer eens aan het werk zetten, kan ik morgenmiddag een vers gebakken boterham eten!
    Vanavond een quiche-light voor mezelf gemaakt met groene asperges, rode ui en zwarte olijven en een salade, erg lekker.
    Na het eten nog een stuk wezen hardlopen in en om het park, interval training gedaan en hoewel het me zwaar viel, mezelf toch steeds een stukje verder gepushed. Moest van mezelf een half uurtje lopen, is uiteindelijk toch ruim drie kwartier geworden, steeds nog even een extra lusje erbij. Heb er nu een go...lees verder

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • Tika geeft a een beloning
     
  • 26-6-2012
     7,5
    Gewicht78,4 kg
     

    Na de schrik van gister was de ontmoeting met de weegschaal vanochtend al minder traumatisch. In 1 dag 1,2 kilo eraf! Jammer dat ik zelf helaas ook wel weet dat het niet in dit tempo doorgaat, en dat je gewicht van dag tot dag kan verschillen, maar goed, het is zeker een stimulans!
    Heb een lekker ontbijtje voor mezelf gemaakt (muntthee, halve grapefruit, smoothie van aardbei, banaan, spinazie en lijnzaad en een volkorencracker met kalkoenfilet en komkommer.
    Kom op zeg, met zo'n ontbijt moet ik het toch vol kunnen houden!
    Heb m'n fietskleren al aan, dus ga m'n goede start van deze week voortzetten!

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • a 26 juni 2012 - 12:42:

      als ik verse spinazie in huis heb wel, maar een paar blokjes diepvries spinazie (bij voorkeur biologische bladspinazie natuurlijk..) werkt net zo goed.

    • Annette 26 juni 2012 - 10:11:

      Goed zo, ik heb net ook aardbeien gekocht. Doe je verse spinazie erdoor? Fiets lekker, je kunt het!

     
  • 25-6-2012
     7,0
    Gewicht79,6 kg
     

    Vanochtend voor het eerst sinds tijden toch maar op die weegschaal gaan staan, er van schrik bijna weer afgesprongen, en meteen m'n hardloopkleren aangetrokken. Rondje van 6km langs het kanaal gelopen in 37 minuten, ging lekker. M'n nieuwe schoenen bevallen goed!
    Voor het werk ook nog naar de markt geweest en een flinke hoeveelheid fruit gehaald, en geitenfeta om de salade wat op te leuken. Vanmiddag na het werk twee dozen aardbeien, twee bananen, een mango en wat spinazie omgetoverd in hapklare brokjes om smoothies van te maken. Goed gevoel dat de vriezer vol ligt met gezonde dingen.
    Voor vanavond ook een gezonde, magere maaltijd in gedachten; rijst met mexicaanse groente en tartaar, en een salade van rucola, jonge bladsla, mangoblokjes en geitenfeta.
    Als ik van elke maaltijd zo'n feestje maak, dan zou ik het toch vol moeten kunnen houden om niet te snoepen?
    Mezelf ook alvast voorgenomen dat ik morgen op de bbq van het werk m'n bord vol ga scheppen met salade, me niet vol ga ...lees verder

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • A 26 juni 2012 - 4:56:

      Ik koop op de markt goedkope aardbeien die dezelfde dag nog op moeten, en maak dan in een keer heel veel voor in de vriezer. Soms haal ik s avonds alvast 2 of 3 van die blokken uit de vriezer en bewaar ze in een beker in de koelkast, maar als ik er niet eerder aan heb gedacht dan gebruik ik ze recjt uit de vriezer. Kan in de blender daarna met yoghurt of water en ijsblokjes voor een lekkere frisse smoothie.

    • Annette 25 juni 2012 - 20:06:

      Wat leuk die smoothies. Pureer je dat om in de vriezer te doen? Hoe maak je daarna de smoothie?

     
  • 25-6-2012
     7,0
    Gewicht79,6 kg
    Tijd0u 37m
    Afstand6,0 km
     

    Rondje door de wijk, over de brug, langs het kanaal en over de andere brug weer terug. Ondanks de dreigende buienlucht het gelukkig drooggehouden, het laatste stuk zelfs nog in de zon gelopen. De endomondo app werkt niet echt goed, hoewel de route op de kaart klopt, geeft endomondo aan dat dit 2,5 km is. Ook heeft de tijd volgens mij niet de hele tijd doorgelopen, want ipv 37 minuten gaf ie 24 minuten aan.. Woensdag runkeeper maar weer gebruiken.

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
     
  • 24-6-2012
     6,0
     

    Gister met M de ladies run gedaan in Rotterdam. 7 km gelopen in net iets minder dan 40 minuten, 11 km per uur. Ging erg lekker en heb de smaak weer te pakken. Nu nog volhouden, wat meestal het probleem is.

    Ben van plan om in november de 7heuvelenloop te gaan doen, dus heb een doel voor ogen.

    Door het "meer sporten en minder snoepen" nu eens niet alleen voor mezelf te doen, maar het te delen via deze 'blog' hoop ik ook meer gemotiveerd te raken. De wetenschap dat jullie meelezen en me zo nodig een schop onder m'n hol kunnen geven zal hopelijk werken om toch maar een rondje te lopen terwijl ik geen zin heb, of om dat stukje kaas 's avonds niet te nemen.

    enne, ik doe het heel goed op complimentjes..


    En dan vandaag nog even in het kort:
    niet gesport, wel lekkere biertjes gedronken en bitterballen gegeten in de kroeg... (is de prestatie van gister een legitiem excuus?)

    x

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • Rens, Corina en Annette geven a een beloning
     
Volgende pagina  

Andere deelnemers

  • nicole
  • wilma
  • aniek
  • Alka
  • Loecke
  • Judith
  • chamara
  • Anita
  • Erika
  • Esmay
  • Caar
  • AnneMieke75
  • Heidi
  • Dorien
  • marjo
  • Jantien
  • Freja
  • monika
  • Barbara
  • Brecht
  • Marije
  • margaret
  • mariet
  • Joyce
  • Vivian
  • Charlotte
  • Anita
  • MCibz
  meer deelnemers Start zelf een doel  
 
sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.



Inloggen
seperator

Wachtwoord vergeten?