Lekker doelloos fietsen

Gestart op: 29-12-2011

Gewoon omdat het heerlijk en gezond is...

Word supporter van  Miriam

Dagboek

• 11-8-2013
     7,5
    Tijd2u 8m
    Afstand56,0 km

Ik fiets ongeveer 2 keer per week, maar ben de afgelopen weken vergeten dit logboek in te vullen. Vandaag fietste ik in mijn eentje en met op de terugweg behoorlijke tegenwind, dus het was aanpoten. Ik voel het nog in mijn benen.

• e geeft Miriam een steuntje in de rug
    • e en Chantal geven Miriam een beloning
    • e 30 september 2022 - 13:11:

• 21-7-2013
     7,5
    Tijd2u 49m
    Afstand66,6 km

Vandaag weer voor het eerst op Hollands vlakke bodem gefietst op de racefiets, na 2 weken met de mtb bergop stampen op halfverharde wegen en paden in Italiƫ. Het was een verademing. Maar omdat ik in Italiƫ ondanks het fietsen toch ben aangekomen (La dolce vita), ben ik gisteren begonnen met minder eten, waardoor ik vandaag op onze tocht te weinig koolhydraten in mijn lijf had. Met als gevolg te weinig macht in de benen. Maar desalniettemin was het toch heerlijk om weer een paar uur lekker kms gemaakt te hebben.

Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

• e, e en e geven Miriam een steuntje in de rug
    • e, e en e geven Miriam een beloning
    • e 30 september 2022 - 13:12:

• Ans 21 juli 2013 - 19:50:

Van al dat fietsen worden onze spieren wat steviger. daarom lieve Mirjam, komen we gewoon aan al doen we nog zo ons best. Is er overigens weer zo af ben ik van mening. Lekker genieten van al dat zomers lekkers. Heb je wel verdiend na alle inspanningen in Italie.

• 21-6-2013
    Tijd2u 18m
    Afstand49,3 km

Ronde van Tirol, laatste dag (6)
    Voor vandaag staat een relatief lichte tocht naar een Wildpark op het programma. We starten een half uurtje later. Het is nog lekker fris 's ochtends: 18 graden, dat zijn we niet meer gewend. Met de hele groep gezamenlijk de 25 km naar het Wildpark afgelegd. Dat ging heerlijk op een lekker tempo'tje, prima te doen. De laatste 4 km was klimmen. Er zaten wat steile stukjes in van ongeveer 10% stijging (schat ik, weet ik veel). Het was lekker pittig, maar heerlijk om te voelen dat het klimmen weer beter ging dan gisteren. Ik kwam dan ook met een goed gevoel boven aan. Herten werden geaaid (hoezo wild?) en wederom een leuke groepsfoto gemaakt voor een stereotiep Oostenrijks chalet.
    Vervolgens de afdaling waar we door de begeleiding voor gewaarschuwd werden. Maar het dalen gaat ook erg lekker.
    En toen was het volbracht. Terug in het hotel genoten van de NachmittagKuchen die ons aangeboden werd door het hotel. En dan wacht ons vanavond nog een galadiner.....lees verder

• e geeft Miriam een steuntje in de rug
    • e, e, frank en karin, Leo en Attje geven Miriam een beloning
    • e 30 september 2022 - 13:13:

• Yvette 23 juni 2013 - 20:29:

Wow Miriam, wat een prestatie! Lijkt me geweldig om mee te maken!
      Fantastisch gedaan!
      Groetjes Yvette

8 reacties
  • 20-6-2013
     8,0
    Tijd3u 45m
    Afstand81,2 km

Ronde van Tirol, dag 5.
    Het begeleidingsteam heeft de route van vandaag ingekort vanwege de aanhoudende hitte. Bovendien zijn er 2 extra mogelijkheden ingebouwd om eerder terug naar het hotel te fietsen. De route begonnen we als Ć©Ć©n peloton op een vals plat omlaag gedurende ruim een uur in een aardig uptempo. We kwamen aan in Kufstein, een mooi historisch stadje. Daar al het eerste keuzemoment: terug naar hotel klimmen, of doorfietsen en nog meer klimmen. Mijn benen voelden wonderbaarlijk goed na de zware dag van gisteren, dus ik ging door. Nou dat heb ik geweten: de klim die ik toen voor m'n kiezen kreeg, voelde erg zwaar aan en ik heb flink afgezien. Bij de volgende mogelijkheid om terug te fietsen, wilde ik dat eigenlijk doen. Maar het begeleidingsteam gunde mij toch dat ik nog die 6 vervolgkilometers omhoog zou meemaken; het zou een mooie route zijn, eindigend in 'Jaky's Eiskaffee'. "We duwen je wel" zeiden ze, en dat gebeurde ook: Erwin heeft me zo nu en dan op de steile stukjes ...lees verder

• Rob Harmeling geeft Miriam een beloning

• 19-6-2013
     10,0

Ronde van Tirol - dag 4, koninginnerit: Beklimming van de KitzbĆ¼heler Horn!
    Jawel, vandaag was het zover: de Horn staat op het programma. De organisatie heeft er nog heel wat zorgen en hoofdbrekens over gehad of ze deze zware beklimming (de zwaarste berg in Europa) door moesten laten gaan in deze extreme hitte. Besloten werd dat aan de voet van de berg door de organisatie beoordeeld werd of iemand aan de klim mocht beginnen of niet. Ik was enorm zenuwachtig, zoals bijna iedereen. Het ontbijt kregen we bijna niet door onze keel. Eerst 30 km aanfietsen, met een pauze op een prachtige plek voor een fotoshoot en bijvullen van de bidons. Wat een hitte: het was al ruim boven de 30 graden.
    Eenmaal aan de voet van de berg zei Erwin Nijboer: weet je het zeker Miriam? Ik zei: ik ga het proberen! Dat had ik me voorgenomen. Dus daar ging ik: op mijn eigen tempo, in mijn eigen ritme. Het ging! Ik hield mijn hartslag mooi onder controle, kon blijven tokkelen en rondkijken naar het prachtige uitzic...lees verder

• Leo en Attje geven Miriam een beloning
    • Bertien 23 juni 2013 - 16:05:

Hoi Miriam,
      wat een ervaring en wat een prestatie! Knap gedaan hoor!
      groetjes, Bertien

• Rob Harmeling 22 juni 2013 - 15:44:

Trots

• Nessa 20 juni 2013 - 19:10:

In the pocket, zou ik zeggen!!! Proficiat!

5 reacties
  • 18-6-2013
     9,0
    Tijd1u 46m
    Afstand40,9 km

Ronde van Tirol - dag 3
    Vandaag een rustige route naar natuurgebied Labalm: 20 km rustig stijgen en pauzeren in een kaasboerderij met een mooi uitzicht op enerzijds de bergen, anderzijds een mooi beekje in de diepte, en zicht op het weggetje waar we de andere groepleden aan zagen komen (ook altijd leuk om te zien!). Terug via dezelfde route: dat was heeeerlijk dalen over brede ruime wegen met goed zicht en een goed wegdek! Wauw hier doen we het (ook) voor.
    Na afloop mijn benen ingewreven met Muscle Repair Lotion uit de Recovery Series van Sportsbalm (www.sportsbalm.nl). Ik wacht even af wat dit wondermiddel met mij doet. Morgen meer hierover ;)

• Leo geeft Miriam een steuntje in de rug
    • Ans geeft Miriam een beloning
    • Collega's Witbrant 20 juni 2013 - 8:31:

lekker zwaar afwisselen met wat minder inspanning en meer ontspanning / genieten. Ben benieuwd naar effect van de lotion. Lekker doorfietsen samen.

• Nessa 19 juni 2013 - 17:11:

Hey Miriam,
      Zo te lezen heb je het flink naar je zin daar.
      Genieten! Succes voor de volgende dagen.

Gr Nessa

• Leo 19 juni 2013 - 12:42:

Een steuntje nu je op de Horn zit

• 17-6-2013
     9,0
    Tijd3u 58m
    Afstand76,4 km

Ronde van Tirol - dag 2.
    Vandaag een zware etappe gereden van ruim 76 km. Vooral ook zwaar vanwege de temperatuur van gemiddeld 36 graden! Maar ook vanwege de 1400 hoogtemeters die we geklommen hebben. Een prachtige route met beklimmingen en mooie weidse afdalingen voerde naar de Hintersteinersee. Om daar te komen moesten we als laatste nog een venijnige 3 km klimmen met stukken van 18% stijging. Maar de koude cola en Kaiserschmarren daarboven smaakten daardoor wel des te beter. Om nog maar de zwijgen van de energie die de energiereep van www.sportvoedingwebshop.com opleverde (zo goed Henk-Jan?).
    Terug naar het hotel ging ook goed, met nog een verrassend klimmetje op het eind, wat we gisteren blijkbaar ook gehad hadden, maar waar ik me niets meer van kon herinneren. Toch iets meer melkzuur in mijn beentjes vandaag denk ik...
    Het was een mooie zware dag.

• Ans 17 juni 2013 - 22:15:

Goed gedaan meissie. Ondanks die verzengende hitte. Petje af... Ans

• 16-6-2013
    Tijd3u 40m
    Afstand61,5 km

Ronde van Tirol- 'Proloog'
    Vanochtend begonnen we met de hele groep met een lange afdaling, waarvan je dacht: zoveel als we nu dalen, zullen we toch ook weer moeten stijgen... En jawel, al snel kregen we een pittige klim voor de kiezen, met een stuk van 12,13, 14%? Dat was effe schrikken, maar verliep uiteindelijk toch goed. Nog wat klim- en daaloefeningetjes gedaan. Ochtend totaal 28,5 km gefietst. Het is hier prachtig.
    Vanmiddag, na een korte siesta (het is er weer voor: temperatuur is boven de 30 graden!) een ontspannen gezamenlijke toertocht naar KitzbĆ¼hel, met een stop op het terras aan het zgn. 'Zwarte meer'. Een mooi uitzicht op de KitzbĆ¼heler Horn gehad (aj!). Middag 33 km.
    Vanavond in de avondetappe horen we informatie over de eerste echte etappe van morgen, dan gaat het Ć©cht beginnen.....

• Leo geeft Miriam een steuntje in de rug
    • Bertien 16 juni 2013 - 22:43:

Zo, dat was een pittige voorbereiding op de echte etappe van morgen. Goed gedaan dames!

groetjes, Bertien

• Ans 16 juni 2013 - 20:37:

Ik ben jaloers.... Wat moet het prachtig toeven zijn daar...... Geniet!!

• Leo 16 juni 2013 - 18:53:

Zet hem op!

• 12-6-2013
     8,0
    Tijd2u 11m
    Afstand54,6 km

Lichte duurtraining gedaan, regenbui over ons heen gehad. Dit was mijn laatste training vĆ³Ć³r Tirol, dus we zullen zien!

• Bertien en Collega's Witbrant geven Miriam een steuntje in de rug
    • Collega's Witbrant 14 juni 2013 - 13:38:

lekker fietsen, hard werken maar blijven genieten samen

• Ans 13 juni 2013 - 0:50:

Heel veel succes. Je kunt het. Je hebt hard genoeg getraind. Geniet er ook van!!!

• 8-6-2013
    Tijd3u 17m
    Afstand75,0 km

Vandaag dan alsnog gefietst in Limburg. De zgn 'lus 3' uit de Amstel Gold race: 75 km met daarin 10 beklimmingen, waaronder een aantal behoorlijk pittige. Het kan in Limburg echt steil zijn, maar de klimmetjes duren nooit zo lang. Het dalen ging ook heerlijk. En het was fantastisch weer, lekker warm. Een fijne voorbereiding voor mijn doel: Ronde van Tirol (die nu echt dichtbij begint te komen!)

• Rob Harmeling geeft Miriam een beloning
    • Anja 10 juni 2013 - 11:18:

Dankjewel voor het compliment maar wat jij presteert is klasse.

• Anja 9 juni 2013 - 22:46:

Mirjam, die ronde van Tirol wordt voor jou een eitje. Wat ben je goed bezig!! complimenten!! Ans

• Leo 8 juni 2013 - 23:46:

Nou Miriam, dan heb je een hele mooie dag uitgekozen. Het was gezellig! En de vlaai overheerlijk.