Dit jaar meerijden met 'Ride for the Roses' en over 2 jaar mee kunnen/mogen doen aan een Miss fitness 50+ verkiezing.

Gestart op: 11-8-2010

Ouder worden hoeft helemaal niet erg te zijn. Sinds vorig februari 2009 ben ik mondjesmaat begonnen met cardio en fitness. Inmiddels is het een serieuze sport geworden: om de andere dag 20-30 min cardio op de fiets en daarna ca 5 kwartier krachttraining. Motivatie: rijden van Ride for the Roses dit jaar en over 2 jaar meedoen aan een Miss Fitness 50+ wedstrijd. Bonus:niet meer roken+kilo's kwijt

Word supporter van  Gabe  
 

Dagboek

  • 9-2-2011
     10,0
     

    Heftige ochtend! Net 2 uur in de gym geweest.
    Begonnen met 10 km fietsen met 30-km/u, daarna uurtje krachttraining, aansluitend 15 min klassikaal buikspierkwartier en 15 min intro Bodycombat meegedaan! Ik ben nu officieel moe, haha. Bodycombat is ECHT High-Impact training. Heartrate schiet binnen 1 minuut al naar 138. Niet mijn ding.
    Dan ben ik vandaag ook nog 5-6 kwartier met Diego aan het wandelen...
    Meeeeer dan voldoende beweging voor vandaag

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • elles geeft Gabe een steuntje in de rug
    • elles en Poppie geven Gabe een beloning
    • elles 9 februari 2011 - 13:01:

      nu lekker je spieren laten rusten om goed te herstellen na zo´n intensieve dag. goed gedaan ga zo door!!

    • Poppie 9 februari 2011 - 12:37:

      pfff, je zult het wel voelen nu !! Doe maar relaxed de rest van de dag!!

     
  • 7-2-2011
     10,0
     

    Na een hele luie zondag me vanmorgen lekker in het zweet getrained. Begonnen met bike 18 min, daarna weights. Joepie, ik heb vandaag een begin gemaakt met 1 set van 4 - 8kg per halter- biceps training. Voelde me beresterk!
    Na een uurtje weights nog 7 min wave en 5 min bike gedaan. Voelde allemaal goed, beetje roestig aan het begin, maar als ik 1maal bezig ben geen enkel probleem.
    Morgen een dagje rust en woensdag eens kijken of ik de bicepstraining met 8kg per halter kan opvoeren naar 2 sets.

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • elles en Poppie geven Gabe een beloning
     
  • 2-2-2011
     10,0
     

    Net terug van de nieuwe gym...niet slecht. 't Is er zeer schoon, prachtige nieuwe equipment, veel en goede begeleiding, goede lucht. Moet wel ff wennen aan het feit dat er weinig hard-core rondloopt. Daar ben ik echt gewend aan geraakt.
    Vandaag rustig m'n ding gedaan en een afspraak geprikt voor 21 feb. om met een trainer samen een pers. programma te maken.
    Ergens deze maand begint ook S'habam, uurtje stevig dansen op nieuw en golden oldies, LEUK! En op maandag is er Zumba, kortom de agenda raakt aardig vol. Zonnebanken zijn incl., dussuh druk, haha.

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • elles geeft Gabe een beloning
     
  • 1-2-2011
     10,0
     

    Gisteren m'n laatste training gedaan bij m'n oude gym. Vond dat het na 2 jaar werd, om de venue eens te wijzigen. Bovendien deed de schoonmaakploeg er niet meer zo hard haar best. De nieuwe gym, waar ik morgen start is groter, beter uitgerust, goedkoper met een heleboel extra's zoals b.v. zonnebank incl. en dichter bij huis. Als het iets beter weer is, ga ik er lekker op de fiets heen.
    De training van gisteren viel een beetje tegen: vrijs snel een hoge hartslag tijdens cardio en m'n benen voelden aan als rubber. Alleen abs als vanouds. Geloof dat slecht slapen niet bevorderlijk is voor optimaal fysiek presteren.
    Wel ontdekt dat het kruid Zilverkaars als supplement een bijzonder gunstige werking heeft op opvliegers! Joepie!!! Na iets meer dan 1 week na het eerste pilletje, begin ik het te voelen: minder zweetanvallen op de dag. Dat voelt bijzonder goed.
    Tsja en dan de winter...Ik heb goede hoop dat we misschien volgende maand in Maart voor het eerst de fiets op kunnen buiten. Ksn ech...lees verder

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
     
  • 31-1-2011
     10,0
     

    Nieuwe week, nieuwe kansen! Eens kijken of de vorige week is te toppen. Met waarden van 100 rpm en gem. 122 hartslag plus de nodige kilo's aan de halters wordt dat lastig.
    Wel een goede app gevonden met een 6 weeks chema incl. cardio dat het proberen waard is. Ga ermee starten per 2.2 in de nwe gym. Overstap wegens allerlei redenen, maar mocht het me daar niet bevallen dan ben ik zo weer terug op het oude honk.
    Voel me nu in ieder geval fit genoeg om een half uur te trappen met een gem van 29 km/u...

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
     
  • 27-1-2011
     10,0
     

    De 2 dagen rust hebben me goed gedaan. Bij 102 RPM blijft de harslag zo'n 117/min., da's prima. In de schouders beginnen zich enige contouren te ontvouwen, resultaat van 2 jaar trouw trainen, met een niet al te best 1e jaar door die vreemde allergie in m'n gezicht en sinds ruim een half jaar is er natuurlijk de overgang, maar ik blijf volhouden en voel me nog stees wekelijks sterker worden.

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
     
  • 24-1-2011
     10,0
     

    Ik was wat overmoedg vandaag. Vanmorgen enthousiast naar de gym, 5e trainingsdag in 1 week..., 20 min cardio was vrij heftig en de krachttraining daarna, bagger, haha. Niet meer dan schouders, biceps en bovenbenen kon ik eruit persen. Abs zelfs overgeslagen. Les die ik geleerd heb: een maximum van 4x trainen per week aanhouden.
    Voel me verder wel lekker en bovendien heb ik het in ieder geval geprobeerd. Komende 2 dagen de spieren laten rusten en dan gaan we weer lekker verder.

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • sonja en Poppie geven Gabe een steuntje in de rug
    • Poppie 24 januari 2011 - 11:07:

      voorzichtig doen he?

     
  • 21-1-2011
     10,0
     

    Haha, ik heb zojuist bijna de bike op de sportschool aan gort gefietst. Niet zo gek bij 116RPM! Da's nu wel de top, harder kan gewoon niet. Max. hartslag was 133 en gem. 123. Na 15 min op de bike nog 5 min 'gewaved' en daarna 500 mtr geroeid. Zoals gebruikelijk uurtje krachttraining en afgesloten met abs. Lekker.
    Moet zo nog met Diego wandelen, daarna ff douchen en relaxsssszzzz! Later in de midag zie ik wel weer.

    Ondanks het niet al te beste weer toch nog een wielrenner gezien. Jammer dat ik dat nu niet durf, wie weet ben ik next year al wat safer op m'n bike.

    Voor nu allemaal goed week-end!

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
     
  • 19-1-2011
     10,0
     

    De off-day van eerder deze week is vandaag volledig weggepoetst! Vandaag 25 min lang 30 km/u gefietst! Hoogst gemeten hartslag/min 138, gemiddeld 122! Daarna uurtje krachttraining en aansluitend abs. 't Gaat steeds beter.
    Van de week nog iets gelezen over interval training: het effect van zo'n training werkt tot 48 uur na je training door. Dus ben je op zoek naar een goede cardio-workout met max. effect: 2 min rustig - 1 sprint. Of het nou lopen, fietsen of roeien is, doe de interval training. Je valt er niet alleen van af. maar je conditie gaat ook nog eens met sprongen vooruit. Minimaal 3x/week a 20 min...doen!

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
    • Poppie geeft Gabe een beloning
     
  • 17-1-2011
     10,0
     

    O jee, die rugklachten... Ik heb me enigzins vertild het afgelopen week-end (TV + eettafel) en daar betaal ik nu de prijs voor. Fietsen ging nog goed, maar krachttraining was duidelijk minder dan normaal. Wel abs kunnen doen, gelukkig.
    Maar geef nog steeds een 10 voor vandaag. Per slot van rekening heeft every cloud a silver lining!

     

    Geef:

    steuntje
    Steun
     
     

    Vul je e-mail in om reacties van anderen te ontvangen.

     
     

Andere deelnemers

  • Henna
  • Yvette
  • Monica
  • Tijkje
  • Wilma
  • Elianne
  • Sandra
  • Sien
  • marjan
  • Corina
  • noortje
  • Sandra
  • floor
  • Anita
  • Gerda
  • Gerti
  • Joke
  • rianne
  • Petra
  • marjolein
  • jose
  • carla
  • Cisca Dries
  • Claudia
  • Bibi
  • Kim
  • Linda
  • Twips
  meer deelnemers Start zelf een doel  
 
sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.



Inloggen
seperator

Wachtwoord vergeten?