Het trainingslogboek van Pernilla

Gestart op: 20-3-2011

Ik fietsten vroeger toen ik vier was altijd door de straat en iedereen noemden me “Leontien”, dus gingen mij ouders met mij naar een wedstrijd van Leontien. Toen ik naar de wedstrijd naar haar toe liep, kreeg ik haar bidon en handschoenen. Daarna wou ik natuurlijk ook een wielrenster worden en ben ik een hele grote fan van Leontien geworden. Kijk ook eens op: www.pernillavanrozelaar.nl.ae

Word supporter van  Pernilla

Dagboek

• 18-7-2013
    Tijd1u 30m
    Afstand42,4 km

17-07-2013 63,4km 1u23m 7.0
    Op mijn racefiets op snelheid getraind achter de caddy.

15-07-2013 43,8km 1u31m 7.5

14-07-2013 65,8km 2u44m 6.5
    Rondje gefietst met Jesper en me ouders.

13-07-2013 24,8km 2u30m 7.5
    Vandaag heb ik de MTB Trophy Steenwijkerland gereden. Ik had weer een slechte start, dit keer ging het helaas helemaal niet en ik kon dus ook niet meer terugkomen en eindigde als 7e.

11-07-2013 49,4km 1u37m 7.5

10-07-2013 26,0km 1u58m 7.5
    Vandaag na een mtb training in Schoorl geweest, we begonnen met een aantal korte sprint op een licht verzet. Toen hebben we na het rekken en strekken een aantal keer de start geoefend. Daarna een piramide training gedaan: 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 3 min, 2 min en 1 min hard en we hadden dezelfde tijd rust als h...lees verder

• 6-7-2013
     9,0
    Tijd2u 12m
    Afstand39,5 km

Vandaag heb ik het NK mtb gereden. Ik had een hele slechte start. Daarna heb ik wel een geode inhaalrace (vooral op de klimmen in het parcours) gedaan en kwam terug tot de 7e plaats en bijna tot de 6e.

05-07-2013 21,7km 2u20m 7.0
    Vandaag heb ik het parcours van het NK mtb verkend in Groesbeek.

04-07-2013 16,8km 1u 20m 7.5
    In de avond ben ik na een mtb training in het dijkgatbos geweest. We begonnen na het inrijden met spelletjes in een vierkantje tussen bomen. Toen werd er een rondje gemakt met een single track en een stukje rechte weg en gras. In tweetallen omen om een rondje hard. Dat deden we 6x en daarna 4x de andere kant op. Daarna zijn we nog na een heuvel gegaan en die hebben 5x hard opgereden.

03-07-2013 42,6km 1u 38m 6.5
    Vandaag ben ik naar de mtb training van het district geweest. We hebben met de mtb op de weg gereden en aan het eind nog even op techniek getraind (o.a. op de bunny hop)

02-07-2013 40,4km 1u 30m 7.5
    Met Jesper op de weg (ik op de mtb en hij ...lees verder

• 30-6-2013
    Tijd2u 53m
    Afstand75,6 km

Vandaag heb ik het klimcriterium van Ulestraten gereden. Ik koest achteraan starten, maar kwam op de weg beneden goed naar voren in de eerste twee rondes. Die positie voorin kon ik redelijk behouden. Zat soms wel voorin en kan mee bij demarrages. Maar zat vond ik ook nog te vaak net niet genoeg voorin op de goede momenten mee te kunnen. Er waren dus demarrages en het viel omhoog uit elkaar, maar na beneden werden alle gaten steeds weer gedicht. Wel heeft een dame heeft bijna de hele wedstrijd alleen voorop gereden en heeft haar voorsprong uitgebouwd en gewonnen. Er reden in laatste ronde nog twee renners weg en begon de klim niet genoeg voorin en had niet genoeg power en zat net op de tweede rij waardoor ik niet meekon. Miste in de wedstrijd vooral nog explosiviteit. Ik ben dus in het uitgedunde peloton als een van de laatste als 15e gefinisht.

29-06-2013 28,1km 1u 06m 7.5
    Vandaag met Tessa, Laura en Marjolein een ploegentijdrit van 17,5 kilometer in Zuidschermer gereden. Wel ...lees verder

• 22-6-2013
     7,0
    Tijd0u 30m

Vandaag losgefietst achter de caddy op de mtb.

21-06-2013 34,7km 1u 11m 7.5
    Vandaag de tijdrit gereden van TC Volendam. 9.2 kilometer, goede tijd gereden.

20-06-2013 43,0km 1u 35m 7.5
    vandaag getraind op mijn tijdritfiets: 15 minuten inrijden, 60 minuten tempo en 20 minuten uitrijden.

19-06-2013 2u 30m 7.5
    Vandaag ben ik naar de mtb training van het district geweest. We begonnen na het inrijden met een bloktraining, 6x 1 minuut hard en 3 minuten rust. Daarna reden we 2x een battle en wee hebben getraind op techniek (o.a. afdalen (bochten) en drops).

18-06-2013 0u 55m 7.5
    Vandaag de dinsdagavondcompetitie gereden van HRTC, we waren apart gestart met de nieuwelingen en de dames. Er waren in het begin mensen die probeerde om weg te komen, maar ik was nog niet mee. Toen de mannen ons inhaalden ben ik met ze meegegaan en haalde de andere weer in. Even later ontstond de kopgroep van de mannen, maar die miste ik. Ik reed toen in het peloton van de mannen. Daarmee haalden we ac...lees verder

• 6-6-2013
    Tijd1u 2m
    Afstand40,0 km

Vandaag een criterium op de weg in Rijsenhout gereden. Ik zat in het begin achterin in een goed wiel. En had wel veracht dat die zou proberen om weg te gaan. Maar toen ze uiteindelijk ging aan het begin van de koers zat ik niet op de goede plek en miste de slag. Er was bij ons in het peloton geen goede samenwerking en ik kreg het alleen ook niet dicht. Dus ze bleef alleen weg. Kon zelf dus niet wegkomen, mijn sprint begon ik voorin en ging nog wel redelijk en ik werd dus vijfde.

05-06-2013 1u 50m 7.5
    Vandaag ben ik naar de mtb training van het district geweest. Een piramide training gedaan en op techniek getraind, veel geleerd.

04-06-2013 1u 42m 7.5
    Vandaag ben ik eerst op de fiets naar Hoorn gereden en heb daar meegedaan met de dinsdagavondcompetitie van HRTC. We waren apart gestart met dames en nieuwelingen. Toen we werden ingehaald ben ik voorin aangesloten bij de mannen. Ik reed verkeerd toen de kopgroep onstond van hun en miste de slag. Dus in de tweede groep die, niet is ...lees verder

• 24-5-2013
     7,0
    Tijd1u 3m
    Afstand55,0 km

Vandaag getraind achter de caddy. Geprobeerd om zoveel mogelijk zittend te versnellen en stil te zitten.

23-05-2013 1u 00m 7.5
    Vandaag heb ik weer een mountainbike wedstrijdje bij Ton gereden.

22-05-2013 13,7km 0u 24m 7.5
    vandaag heb ik de tweede tijdrit van triatlon vereniging de Venne gereden. Dat ging wel lekker, ik probeerde steeds sneller te gaan en hield goed me ademhaling in de gaten. Ik had steeds een richtpunt voor mij en reed sneller als met de vorige trainingen (23:54).

21-05-2013 0u 53m 7.5
    Vandaag de dinsdagavondcompetitie gereden van HRTC. Ik reed in het begin nog niet zo goed, miste steeds de slag en kwam in de tweede groep. Toen de koplopers ons inhaalden kon ik wel mee met ze. Dat ging wel lekker en kon daar tot het einde bijblijven en eindigde als 1e Damen.

20-05-2013 40,0km 1u 05m 7.5
    Vandaag heb ik Regio Kampioenschap Noord- en Zuid-Holland gereden in Maarsluis. In het begin reed ik lekker en meestal voorin. Later kreeg ik het koud en zat ik niet m...lees verder

• 13-5-2013
     6,5
    Tijd1u 27m
    Afstand34,2 km

Losgereden op me tijdritfiets.

11-05-2013 73,0km 2u 12m 9.0
    Vandaag reden we dus de laatste etappe, een omloop van 73 km met alleen maar klimmen en dalen. In de derde ronde viel het in de steilste en langste klim helemaal uit elkaar. Ik begon die klim niet vooraan na de afdaling en kon in de klim omhoog naar de het tweede groepje rijden. Daarin was de samenwerking heel goed. En we konden dus aansluiten bij de eerste groep van zeven. Daarna reden we met die groep eigenlijk alleen maar hard met tussensprints en junioren en auto's die ons inhaalden. Het werd dus uit elkaar gereden maar door de junioren en auto's ook weer naar elkaar toe gereden. En in de sprint kon ik ook niet goed mijn positie vasthouden en finishte als een na laatste van de groep als 18e en werd door deze laatste etappe toch nog 17e in het eindklassement.

10-05-2013 42,2km 1u 13m 8.5
    De volgende dag reden we eerst een tijdrit van 11,2 km. In de middag reden we een omloop van 31 km. Zat nu ook wel goed voori...lees verder

• 1-5-2013
    Tijd0u 50m
    Afstand31,6 km

Vandaag heb ik met Laura, Marjolein en Cindy een ploegentijdrit in Wieriningerwaard gereden.

30-04-2013 40,1km 1u 10m 8.0
    Vandaag heb ik de Ronde van Enkhuizen gereden. In het begin had ik al vaak geprobeerd om weg te komen als het stil viel, maar toen bleef alles nog bij elkaar. Na een premiesprint viel het peloton ongeveer halfkoers wel uit elkaar en ik kon net aansluiting vinden bij de eerste vier. Later kwam mijn ploeggenoot Maaike er ook nog bij. Toen was de samenwerking nog niet helemaal goed. Na de volgende premiesprint moest er een damen van de kopgroep afhaken. Toen reden we met zijn vijven en draaiden we goed. Na de laatste premiesprint probeerde ik nog met Maaike weg te rijden, maar dat lukte niet. Dus reden we met zijn vijven de laatste ronden in. In het begin van de sprint zat ik niet goed en ik kon in de sprint nog maar een iemand inhalen en finishte als vierde.

29-04-2013 1u 20m 6.5
    Vandaag even met de meiden waarmee ik Woensdag een ploegentijdrit rij geoefend op...lees verder

• 21-4-2013
    Tijd1u 51m
    Afstand70,8 km

Vandaag heb ik de laatste etappe van de omloop van Borsele gereden. Ik ben weer voorin gestart. En kon daar in het begin mijn plek wel goed vasthouden. Ik ben ook nog een keer weggereden, maar werd snel weer teruggepakt. Later kon ik niet meer goed voorin blijven. En toen ik achterin zat lieten ze voor ons een gat vallen. Gelukkig kon ik dat met mijn teamgenoten wel weer dichtrijden. Maar het bleef dus een groot peloton en zat met de sprint niet voorin en finishte als 44ste. En omdat het met de wedstrijden niet echt uit elkaar was gereden werd ik 51ste in het algemeen klassement.

20-04-2013 72,6km 2u 03m 8.0
    Vandaag heb ik de tweede etappe van de omloop van Borsele gereden. Goed voorin gestart en kon daar in de koers ook goed mijn plek behouden. Helaas niet met de sprints en het viel ook niet uit elkaar en ik werd dus 34ste.

19-04-2013 13,1km 0u 22m 8.0
    Vandaag heb ik de eerste etappe van de omloop van Borsele gereden, een tijdrit. Betere tijd gereden als met trainingen en niet...lees verder

• Gerie geeft Pernilla een steuntje in de rug

• 13-4-2013
    Tijd2u 4m
    Afstand57,6 km

Vandaag tijdrittraing gedaan op Agripoort 3x 13,1 kilometer.

11-04-2013 66,2km 1u 48m 7.5
    Vandaag ben ik naar de baantraining van Herman Schenk geweest.

10-04-2013 4 0u 55m 7.0
    Vandaag 2x 15 minuten d3 gedaan met 15 minuten d1/d2 ertussen.

09-04-2013 39,4km 1u 00m 7.5
    Vandaag heb ik de dinsdagavondcompetitie meegereden bij HRTC. Samen gestart met de mannen en lang in hun kopgroep kunnen blijven. Tot die in tweeën viel in ik de slag miste. Toen met de tweede groep meegereden en aan het in de gesprint met de andere dames die er nog in deze groep reden (Anne en Maaike) en Tijmen. Die sprint ging vandaag opeens goed en ik werd dus gewoon eerste Damen.

07-04-2013 71,7km 1u 55m 8.5
    Vandaag reed ik de laatste etappe van de Energiewachttour. Ik was weer voorin gestart. Toen was ik wel naar achteren gezakt. Daarna ben ik weer naar voren gereden en heb daar eigenlijk bijna de hele wedstrijd kunnen blijven rijden. Tot in de laatste paar kilometers en ik finishte dus in het peloto...lees verder

Vorige pagina

• linda_v
  • nancy
  • Agnes
  meer deelnemers Start zelf een doel

sluiten
Inloggen

Login met uw e-mailadres en wachtwoord.